Empresa obrirà dilluns la línia d'ajuts als establiments obligats a tancar el novembre

Bars i restaurants rebran 2.000 euros, els centres d'estètica 1.500 i els comerços en centres comercials 3.000 euros

  • Terrasses mig plenes i moltes incerteses en el primer dia de la reobertura dels bars. -
Publicat el 19 de desembre de 2020 a les 18:12
El departament d'Empresa i Coneixement obre dilluns la segona línia d'ajuts a la restauració, els centres d'estètica i bellesa i les botigues de centres comercials dins d'un centre comercial, que està dotada amb 60 milions d'euros. El DOGC publicarà el dia 21 de desembre la convocatòria i els ajuts es podran demanar a partir del migdia a través del Canal Empresa.

S'hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes que el novembre passat van estar obligats a tancar per les restriccions de la pandèmia. Bars, restaurants i cafeteries rebran 2.000 euros, els centres d'estètica 1.500 i els comerços en centres comercials 3.000 euros. En el cas de la restauració i l'estètica, es tracta del segon ajut específic al qual es poden acollir.

[noticiadiari]2/213300[/noticiadiari]
Segons ha indicat el departament d'Empresa, només hauran de tramitar l'ajut els qui no n'hagin sol·licitat cap anteriorment. Per tant, s'han d'inscriure només els establiments de centres comercials o els de la restauració i estètica que no van demanar els diners en la primera convocatòria. Els establiments de restauració i centres d'estètica que ja van rebre un primer pagament en la primera línia d'ajuts, del 26 d'octubre, rebran un segon pagament automàtic sense haver de fer cap nou tràmit.

[plantillacoronavirus]