La Diputació farà obres a carreteres de la comarca per facilitar l'arribada de la fibra òptica pública

L'objectiu és "garantir la igualtat d'oportunitats" | En una primera fase es farà arribar la banda ampla a la Garriga, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere de Vilamajor i Cànoves i Samalús

  • Connexions fibra òptica -
Publicat el 26 d’abril de 2018 a les 12:48
Actualitzat el 26 d’abril de 2018 a les 13:05
Les carreteres BP-5107, que uneix La Garriga i Cànoves; la BP-5109, que creua Sant Antoni; i la BV-5108, que és la que surt de Cardedeu en direcció Cànoves, seran on la Diputació farà obres per facilitar l’arribada de la fibra òptica a aquesta zona. A finals d’aquest mes començaran les obres per construir un metre de voral a un costat de les vies, propietat de la Diputació, on s’instal·larà un cable que facilitarà l’arribada de la banda ampla a la Garriga, Cànoves i Samalús, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor. A finals d’any les obres hauran d’estar acabades.

Aquest dimarts a la tarda s’ha fet una reunió a Granollers per presentar el projecte a alcaldes, regidors i tècnics dels municipis afectats. El diputat Societat de la Informació, Joan Carles Garcia, ha precisat que amb aquesta obra no s’instal·la la fibra: “El que fem és facilitar l’arribada. Un cop estigui al nucli urbà seran els ajuntaments els que hauran de fer-la arribar a tot el municipi”.
 

Presentació del projecte de fibra òptica pública Foto: Diputació de Barcelona



La instal·lació arribarà fins al nucli urbà, i els ajuntaments seran els encarregats de fer arribar el cable a la resta del municipi.

Als vorals s’hi instal·larà un tritub dins el qual hi haurà el cable públic i d’altres que es podran llogar a les operadores privades. I és que un dels objectius del pla és facilitar la competència i comptar amb uns preus més atractius pel consumidor. “Hi havia municipis on les empreses no volien arribar perquè no els hi sortia a compte l’amortització. Al fer-ho a nivell públic fem que arribi a tot arreu i, a l’haver-hi diversos operadors, es genera competència i millors preus”, ha destacat el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega.

En total, al Vallès Oriental se’n beneficiaran unes 30.000 persones i s’hi invertiran 1’7 milions d’euros. El president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, David Ricart, ha destacat que amb aquest projecte “s’ajudarà a municipis petits per guanyar en igualtat d’oportunitats davant del repte tecnològic”.

Des de la Diputació s’ha anunciat que hi haurà una segona fase del projecte, que serà en carreteres de la Generalitat que connecten amb vies de la Diputació. En aquest cas beneficiarà a Parets del Vallès, Bigues i Riells, Campins, Fogars de Montclús, Sant Feliu de Codines, Santa Eulàlia de Ronçana, Martorelles i Vilanova del Vallès.

Més endavant en aquestes carreteres s’hi instal·laran sensors que convertiran les vies en carreteres intel·ligents que informaran als conductors d’incidències i problemes.