El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha declarat ferma la sentència dictada fa dos anys i mig que obliga la Generalitat a pagar als municipis el finançament de les escoles bressol. La sentència, segons ha comunicat el consistori, reconeix que Canovelles, així com la resta de municipis que van presentar la demanda, tenen dret a rebre 1.300 euros per alumne pels cursos 2012-2013, 2013-2014 i 2014-2015. Un dret que a Canovelles suposa, com a mínim, 176.800 euros. "Tot dependrà de si als 1.300 euros per alumne i curs, es descompta o no la subvenció rebuda per la Diputació de Barcelona, que ascendeix a 875 euros per infant. Per tant, i en cas de no descomptar aquest import, la xifra podria ser més elevada", destaca el consistori.
Des del 2012, la Generalitat va deixar d'aportar a recursos econòmics per al finançament de les escoles bressol, fins a aquell moment finançades pel Govern, la Diputació i els ajuntaments. Davant aquesta situació, un total de 25 municipis, entre els quals s'inclou Canovelles, van presentar un recurs al TSJC per reconèixer el dret a reclamar aquest deute. El 20 de desembre del 2017, el TSJC va dictar la primera sentència favorable als ajuntaments i ara, un cop rebutjat el recurs que va presentar la Generalitat, es declara ferma aquesta sentència en la què es reconeix el dret dels ajuntament a rebre 1.300 euros per alumne per tres cursos.
D'altra banda, cal destacar que Canovelles, i de manera conjunta amb altres municipis afectats, també ha presentat un recurs per rebre el finançament corresponent als cursos 2015-16, 2016-17 i 2017-18.
Pel que fa a la resta de municipis, n'hi ha diversos més del Vallès Oriental: Sant Celoni, Montseny i Montmeló.
La Generalitat, condemnada a pagar a Canovelles gairebé 180.000 euros pel finançament de les escoles bressol
Societat
Corresponents als cursos 2012-2013, 2013-2014 i 2014-2015
ARA A PORTADA
-
-
Societat Troben al mar a Sitges el cos del menor desaparegut a Granollers durant el temporal Natàlia Pinyol
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Política La CUP de Cardedeu reclama «mesures urgents» per afrontar futurs temporals Bernat Castanyer
Publicat el
26 de maig de 2020 a
les 20:04
Actualitzat el
26 de maig de 2020 a les
20:33
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones es bolquen en la recerca del menor desaparegut durant el temporal
-
Societat
Granollers, epicentre d'una tempesta que «no estava prevista»
-
Societat
Aliança entre Veolia, ajuntaments i Creu Roja per impulsar l'ocupació entre població vulnerable
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment»
-
Societat
Estabilitzat un incendi en una empresa amb risc químic a Mollet del Vallès que deixa nou ferits
