L’Ajuntament de la Roca del Vallès ha denunciat aquest dimarts que uns desconeguts han malmès el Monestir de Sant Pere del Bosc, un fet "que suposa un cop molt dur pel patrimoni roquerol i pel conjunt del veïnat". El monument, datat del segle XIV, comptava amb diversos elements de gran valor arquitectònic i estava catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local.
En un comunicat, el consistori explica que, inicialment, es temia un possible espoli de les pedres adovellades de l’arc principal que es conservaven, però després de les visites tècniques realitzades per valorar les destrosses, s’ha comprovat que no hi ha hagut espoli, sinó que "ha sigut un acte premeditat d’algú que ha volgut enderrocar les estructures verticals que es conservaven", a la part de l’entrada i un mur al nord-est.
L’Ajuntament també ha anunciat que està treballant en dues direccions: per una banda, amb l’objectiu de recuperar "el que sigui possible del monument" per evitar que es perdi, i per l'altra per identificar i sancionar els responsables.
Segons recull l'ajuntament, la regidora de Cultura, Laura Álvarez, ha explicat que "aquesta destrucció d’un element patrimonial tant singular del nostre municipi és un fort cop per totes les persones que estimem el patrimoni i la història. El patrimoni és de totes i tots i no podem permetre que es vulgui acabar amb unes restes arqueològiques d’alt valor cultural i històric com aquestes".
La Roca denuncia un acte vandàlic al Monestir de Sant Pere del Bosc
Uns desconeguts han volgut enderrocar les estructures verticals

- Així han quedat les restes. -
- Ajuntament de la Roca del Vallès
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 26 de maig de 2020 a les 22:11
Actualitzat el 26 de maig de 2020 a les 22:25
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència