L'Ajuntament de Parets mostra satisfacció davant el traçat de la línia Orbital Ferroviària

Publicat el 04 de desembre de 2007 a les 14:00
Recentment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha informat favorablement sobre el traçat presentat conjuntament pels ajuntaments de Parets, Granollers i Montmeló i la Secretaria de Mobilitat que planteja una nova línia que passarà per l'estació de RENFE de Parets (línia rodalies R3 Barcelona-Puigcerdà), que disposarà d'un baixador al Circuit de Catalunya (Montmeló) i enllaçarà amb l'estació de França de Granollers. Després de la sortida de Parets del Vallès, el traçat discorrerà paral·lel a l'autopista A-7 fins arribar a Granollers.
 
Amb aquest informe favorable es dóna un nou pas en la definició de la Línia Orbital Ferroviària, plantejant un recorregut de 119 km que passarà pels municipis de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Subirats, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida, Martorell, Abrera, Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Montmeló, Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona i Mataró. Es construiran 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals seran en túnel, i es donarà servei a 31 estacions, 18 de les quals seran de nova creació.
 
Els nous trams de la línia que caldrà construir seran els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Granollers a Mataró. El traçat es completa amb tres trams que ja es troben funcionant actualment i que formen part de la xarxa ferroviària estatal: de Vilafranca a Martorell, de Terrassa a Sabadell i de Santa Perpètua a Parets del Vallès. En les primeres estimacions es preveu que l'execució d'aquest projecte comportarà una inversió d'uns 4.000 milions d'euros.
 
El document elaborat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat es constitueix en la base dels plans directors urbanístics que hauran de permetre una reserva de sòl per a aquesta infraestructura i que podria ser sotmesa a exposició pública abans de l'estiu de 2008.
 
El calendari d'execució preveu l'inici de les obres durant 2011 i la seva finalització l'any 2016.
 
Alhora, des de Parets s'està treballant en el projecte de desdoblament de la línia de rodalies R-3 (Barcelona-Puigcerdà), amb el seu traçat i ampliació de vies, que també significarà una important millora per al conjunt de la comarca del Vallès Oriental.