Les obres de l'R3 es tornen a enrederir per coincidir amb les de l'R4 a Montcada

Els treballs de desdoblament entre Parets i la Garriga havien de començar a principis d'estiu, però ho faran tres més més tard

  • Usuaris de l'R3 a l'estació de Vic -
Publicat el 09 d’abril de 2025 a les 14:21
Actualitzat el 09 d’abril de 2025 a les 14:25

Les obres de l'R3 pel desdoblament entre Parets i la Garriga s'endarreriran tres mesos per fer-les coincidir amb les de l'R4 a Montcada Bifurcació, segons ha confirmat l'ACN. Els treballs de l'R3, que havien de començar a l'estiu, s'havien d'allargar prop d'un any i s'havia previst un pla alternatiu de transport per als viatgers.

De fet, les obres ja s'havien endarrerit un cop perquè les afectacions no coincidissin amb els cinc mesos de tall a la demarcació de Tarragona pels treballs al túnel de Roda de Berà. El Ministeri de Transports ha apostat per fer les obres de l'R3 i R4 simultàniament per compaginar-les millor amb els talls previstos i sincronitzar els plans alternatius de transport.

El projecte inicial a les obres de l'R3 preveia una durada d'obres de gairebé mig any i finalment s'allargaran el doble, al voltant d'un any. Això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Havia de començar per Sant Joan, aproximadament, per no afectar tant l'activitat acadèmica i es va preveure un pla alternatiu de transport similar al primer tall en aquesta línia amb uns autocars que tinguessin els mateixos horaris que el tren.