
Centenars de persones han fet cua aquests dimarts i dimecres a La Roca Village per presentar el currículum i optar a un dels 150 llocs de treball que ofereix l'outlet. Value Retail, l'empresa que gestiona el centre comercial situat a la Roca del Vallès, ha obert aquesta convocatòria per cobrir la temporada d'estiu, tot i que un 20% dels nous contractes seran indefinits, i ha rebut més de 1.500 currículums. Això sí, només el 14% dels candidats compleixen amb tots els requisits que es demanen i, per tant, opten a formar part de la plantilla d’alguna de les més de 100 firmes internacionals de moda presents al gran outlet vallesà.
Els aspirants han de tenir experiència en retail (és a dir, venta al detall) i és imprescindible parlar perfectament anglès o francès. A més, es valoraran altres idiomes, com el xinès, el rus o l'àrab, així com habilitats en l'atenció al client, l'hospitalitat i la visió internacional. "Aquest 14% de candidats que compten amb els requeriments que necessiten les firmes de La Roca Village dominen algun o diversos idiomes importants per al turisme que visita el Village: anglès, francès, rus o àrab", apunten des de Value Retail.
Tercera destinació turística de Catalunya
La Roca Village és un destí internacional per al turisme de compres que genera 860 llocs de feina. L'objectiu de la companyia és generar riquesa a les regions on estan ubicats els diferents villages. El 20% de les contractacions que es realitzin seran contractes indefinits, la resta seran llocs temporals de tres o quatre mesos amb l'objectiu de cobrir les necessitats per la temporada alta de turisme, època de gran afluència de públic. I és que La Roca Village és la tercera destinació turística de Catalunya.
Els turistes que més varen visitar el Village el 2012 procedien de Rússia, amb una despesa mitjana de 238 euros per persona; Xina, amb una despesa mitjana de 293 euros; i d'Orient Mitjà, amb una despesa mitjana de 246 euros. Hong Kong va ser el mercat que va registrar una despesa mitjana més elevada, amb 388 euros. La Roca Village compta amb més de 100 boutiques de moda de marques nacionals i internacionals de prestigi, distribuïdes en un bulevard al aire lliure.
Ampliació de l''outlet'
A més, aquest mes de maig ha començat l'ampliació de l'outlet. El centre comercial s'ampliarà en 6.500 metres quadrats (fins arribar als 24.000) i comptarà, a partir de l’estiu del 2014, amb 40 noves botigues (ara ja en té més de 100). La inversió total és de 40 milions d'euros, i permetrà la creació de 300 llocs de treball.

