Segons precisa Strambotica, la seva primera actuació va tenir lloc el 19 de juny de 1960 al Xiprer de Granollers. La van seguir multitud d'actuacions més compartint escenari amb La Troba Kung-Fu o Tortell Poltrona.
En una extensa entrevista a la revista Vallesos explicà que la seva família es traslladà a viure a Granollers i que ell va estudiar a l'Escola Pia. Després de fer estudis de comerç a l'EMT, va treballar molts anys a la impremta Busquets.
Les xarxes s'han omplert de mostres de reconeixement i condol.
Ens ha deixat Josep Bover i Blanch, rapsode del Vallès. Aquest vallès que tant t’estimaves et trobarà a faltar
— Blaus de Granollers (@blausgranollers) 12 d’octubre de 2018
De jove, el meu pare va patir un accident de muntanya i va estar més de 4 mesos ingressat a l’antiga Policlínica. El Josep Bover li va portar el diari cada dia. A casa ho recordem sempre. I et trobarem a faltar #RapsodeDelVallès
— Berta Diumaró