Només un de cada quatre trens de l'R3 arriba puntual a la Garriga

Usuaris de la línia de Vic han calculat els retards i cancel·lacions dels trens que van de Vic a Barcelona, travessant el Vallès Oriental

Passatgers esperant el tren a l'estació de la Garriga.
Passatgers esperant el tren a l'estació de la Garriga. | Cedida
Redacció
20 de febrer de 2025, 18:15
Actualitzat: 18:55h

La plataforma Perquè no ens fotin el tren, formada per usuaris de l'R3, s'han organitzat per comptabilitzar els retards que hi ha a la línia de Vic, que travessa el Vallès Oriental. D'aquest estudi n'ha sorgit una dada que crida l'atenció: només un de cada quatre trens que arriben a la Garriga, provinents de Bardelona, ho fa amb puntualitat.

La plataforma ha fet públic un recull d'incidències elaborat a través d'un formulari, actiu del 13 al 26 de gener, perquè els viatgers comuniquessin els retards; han descarregat les dades d'una aplicació que recull la informació directament d'Adif; i han recopilat les dades d'un usuari que cada dia anota l'hora de sortida i arribada del trajecte de Centelles a Sants. D'aquí es d'on es desprèn a següent dada: només el 26% dels trens que arriben a la Garriga des de Barcelona són puntualas. Fins a Vic, només el 4% dels trens són puntuals.

Pel que fa als viatges que van en direcció a Barcelona, "només són puntuals en un 10% dels trajectes analitzats", expliquen en un comunicat els responsables de la plataforma. A més, durant els 15 dies analitzats pels usuaris mitjançant el formulari s'han registrat 16 cancel·lacions de trens. Cal destacar, explica la plataforma, que aquestes cancel·lacions no apareixen reflectides en la informació que es genera a través de l’app d’ADIF.

En el període analitzat, un 6% dels trens que arriben a la Garriga ho fan amb més de 30 minuts de retard, a Vic ja són el 13% i a Ripoll un 24%. Així doncs, una persona que vagi a Barcelona a treballar o a estudiar pateix diàriament de 30 a 40 minuts de retards entre l’anada i la tornada en horari laboral, denuncien des de la plataforma, que reclama a la Generalitat de Catalunya, com a titular del servei, que intervingui per disposar de dades reals i fiables sobre el nivell de compliment dels horaris.

També es vol un aclariment sobre els motius que provoquen els retards i les cancel·lacions, sancionar els incompliments i garantir que es prenen mesures perquè es compleixin els horaris.

Arxivat a