Els veïns i veïnes del carrer de Catalunya de Llerona gaudeixen ja d'unes voreres més amples i de nous aparcaments. El motiu principal d'aquesta obra es justificava pel fet que es tracta d'un carrer utilitzat freqüentment tant per vehicles com per vianants. El carrer de Catalunya, tram urbà de la N-152a que creua Llerona, constitueix la via principal d'aquest nucli i per aquesta raó es feia essencial que els vianants poguessin gaudir d'una vorera ampla en tots els seus trams, ja que aquesta amplada es veia reduïda en alguns punts i, fins i tot, hi havia trams sense vorera. Aquest tram de carretera ha assolit un caràcter principalment urbà, de manera que resultava necessari fer alguna actuació per reduir la velocitat dels vehicles i afavorir l'entorn social del nucli.
El projecte d'execució proposava fer una renovació total de les voreres col·locant-hi noves peces de vorada i panot, incloent la col·locació de rigola en tot l'àmbit. També s'ha realitzat una renovació i homogenització dels guals de vehicles.
La nova amplada de la vorera és en el seu tram més estret de 2 metres, arribant fins als 3,40 m en els seus punts més amples, a excepció d'un nou tram de vorerea d'un 1,10 m que s'inicia a l'alçada del carrer de l'Església i discorre en direcció nord per la banda del concessionari de cotxes. Aquesta reduïda dimensió es deu a la manca de superfície a causa del desnivell que hi ha entre la calçada i l'aparcament de cotxes del concessionari.
A part de donar-li aquest nou aspecte a les voreres del carrer de Catalunya també s'ha aprofitat l'actuació per realitzar una millora molt important de l'accessibilitat, portant a terme la formació de guals per a vianants a cada cantonada afavorint d'aquesta manera la facilitat de circulació de gent gran, de cadires de rodes, cotxes de nens petits, carrets de la compra i de qualsevol usuari en general.
Els passos de vianants s'han tornat a repintar així com l'eix de la calçada i altres zones pintades. També s'ha creat un nou pas de vianants a l'alçada del semàfor proper a l'entrada del concessionari.
Les obres les ha realitzat l'empresa Hidráulica y Obras, SA, per encàrrec de l'empresa municipal Les Franqueses Entorn Verd, SA, per un import de 177.535 euros.
							
																					
														
								 
        ARA A PORTADA
Publicat el 05 de juliol de 2006 a les 12:19
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Renfe i el Govern ampliaran finalment la freqüència dels busos entre la Garriga i Barcelona pel macrotall de l'R3 Societat
												Renfe i el Govern ampliaran finalment la freqüència dels busos entre la Garriga i Barcelona pel macrotall de l'R3
- 
												 Societat
												Dispositiu especial de trànsit per al Gran Premi de MotoGP a Montmeló Societat
												Dispositiu especial de trànsit per al Gran Premi de MotoGP a Montmeló
- 
												 Societat
												Aquests seran els cursos de l'escola d'adults de Cardedeu el 2025-2026 Societat
												Aquests seran els cursos de l'escola d'adults de Cardedeu el 2025-2026
- 
												 Societat
												Tomben la històrica estació de tren de Parets pel desdoblament de l'R3 Societat
												Tomben la històrica estació de tren de Parets pel desdoblament de l'R3
- 
												 Societat
												Festa Major de Granollers: tota la programació Societat
												Festa Major de Granollers: tota la programació
- 
												 Societat
												Una doctora de l'Hospital de Granollers a una pacient: «Si no em parla en espanyol no l'atendré» Societat
												Una doctora de l'Hospital de Granollers a una pacient: «Si no em parla en espanyol no l'atendré»

 
															 
															 
															 
															 
															