Obren a les Franqueses la connexió de la Ronda amb el polígon del Congost

L'obra ha costat 1,73 milions d'euros i desviarà el trànsit pesant del nucli urbà

  • Passejada de les autoritats pel nou vial, aquest divendres -
Publicat el 23 d’octubre de 2020 a les 20:00
Actualitzat el 23 d’octubre de 2020 a les 20:05
"Amb la connexió de la plaça Francesc Macià i el passeig de la Ribera del Congost donem resposta a una llarga reivindicació dels veïns de Can Calet i rodalies: guanyar en tranquil·litat i pacificar el trànsit" ha dit aquest divendres l'alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé, durant la visita prèvia a l'obertura de la connexió de la Ronda amb el polígon del Congost. Una obra, realitzada per la Generalitat, que ha tingut un cost de 1,73 milions d'euros i que ha suposat la creació d'un pas sota la línia de tren R3. "Ha estat una obra de curta distància però que resol grans problemes" ha comentat el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín. Gavín també ha comentat que aquesta "és una obra pensada eminentment per les Franqueses, que posa en valor l'àrea industrial i facilita l'activitat econòmica però adaptada al nou escenari que demana la societat, amb integració en l'entorn i que també faciliti la mobilitat de vianants i bicicletes".

El nou vial de connexió consta de dos carrils de circulació bidireccionals, de voreres i d'un camí per a vianants i bicicletes paral·lel a la via en la part nord. La construcció del pas sota la via s'ha realitzat amb un calaix empentat prou ample per adaptar-se al futur desdoblament de l'R3 segona ha explicat el Director General d'Infraestructures de la Generalitat, Xavier Flores.

Aquesta ha estat també una connexió llargament demandada pel sector industrial. Jordi Deumal, president de l'Associació d'Empresaris i Propietaris de Polígons Industrials de les Franqueses, ha agraït la feina i la celeritat en posar en marxa una infraestructura tan important per al sector econòmic i industrial del municipi. Deumal ha estat acompanya de delegat territorial de PIMEC del Vallès Oriental, Joan Carles Basi.

Aquesta nova connexió permetrà desviar el trànsit pesant del nucli urbà i millorarà la mobilitat al polígon. El vial té prop de 250 metres de longitud i una amplada total de 12 metres i està format per una calçada de 7 metres –amb 2 carrils de 3,5 metres i dues voreres de 2,5 metres.

Per travessar la línia del ferrocarril, s’ha construït un calaix de formigó armat que s’ha col·locat per empenta. El calaix té una secció de 12 metres d’amplada, una longitud de 15 metres, i un gàlib de 5,3 metres. Aquesta estructura ha comportat la disposició d'andanes, de baranes i de tancament al pont del ferrocarril generat amb el calaix i el desplaçament d'un suport de la catenària afectat per les obres.

D’altra banda, l’obra ha inclòs els moviments de terres, les estructures de ferm i els elements de drenatge, senyalització i seguretat viària. També s’han aplicat mesures d’integració en l’entorn, construït diversos murs i instal·lat enllumenat.