Piaggio estudia fabricar peces industrials a la planta de Derbi a Martorelles

El grup italià ratifica davant el Govern que mantindrà la càrrega de treball fins al juliol

Publicat el 09 de novembre de 2011 a les 17:15
Joan Sureda, director general d'Indústria. Foto: Josep Molina

Piaggio ha ratificat el compromís de mantenir l'activitat de Derbi a la planta de Martorelles fins al juliol de 2012, en contra del que anunciava dilluns CCOO , que va alerta d'una deslocalització de la producció a partir del mes de gener. A més, el grup italià obre la possibilitat de destinar alguna activitat industrial pròpia a la fàbrica vallesana si és viable reubicar la fabricació d'alguns dels components industrials del grup, segons ha confirmat a l' ACN Joan Sureda, director general d'Indústria.

Sureda es va reunir dimarts a Itàlia amb el president de Piaggio, que li va ratificar el compromís de mantenir la càrrega de treball de producció de motos fins al juny, abans del trasllat de la producció a la localitat italiana de Scorzé. Un grup de directius italians viatjaran a Barcelona en tres setmanes per informar del resultat d'aquesta possibilitat. Això sí, durant la reunió del director general d'Indústria amb el president del grup, Rocco Colaninno, Piaggio va ratificar la seva decisió de traslladar la fabricació de motos de la planta de Martorelles a Scorzé amb l'objectiu de reordenar la producció de motos en un moment que el mercat és víctima d'una forta contracció de les vendes a tot Europa.

La negociació és complexa
Tot i això, els directius italians van plantejar a Sureda que, a més de ser proactius en intentar trobar una solució de tercers perquè alguna empresa es quedi la planta de Martorelles, a l'estil de l'acord de Sony a Viladecavalls, s'havia obert la possibilitat d'estudiar la ubicació al centre del Vallès Oriental d'una o diverses línies de producció de components industrials del propi grup.

Sureda va acordar celebrar en tres setmanes una nova reunió amb directius del grup, aquest cop a Barcelona, per valorar el resultat d'aquesta possibilitat que suposaria la continuïtat de Piaggio a Martorelles, tot i que amb línies de producció diferents a la fabricació de motos. El director general, tot i reconèixer que la negociació està ''complicada'', ha matisat que ni molt menys està perduda.