Pla Educatiu d'Entorn a Canovelles

Publicat el 25 d’abril de 2007 a les 11:00
Aquest curs 2006/07  el PEE ha endegat les següents accions:
 
Tallers d'estudi assistits
 
L'actuació d'estudi assistit és una acció positiva que vol proporcionar a l'alumnat que viu en un entorn sociocultural desfavorit, unes condicions que l'ajudin al seguiment del currículum escolar, a adquirir hàbits d'organització i d'estudi, a planificar el treball escolar i a aprofitar totes les oportunitats que té al seu voltant en el seu procés de desenvolupament personal. Té com a objectiu general la igualtat d'oportunitats, evitar qualsevol tipus de marginació i exclusió i afavorir l'èxit escolar de tot l'alumnat.
 
Els tallers s'estructuren en una hora diària fora d'horari escolar, conduït per un monitor, en el mateix centre escolar, de dilluns a dijous. El taller es desenvolupa en un entorn agradable, ric en estímuls, ordenat i afavoreix la cooperació i intercanvid e coneixements entre els participants. 
 
Els alumnes són proposats per l'equip docent, juntament amb les famílies, i es tenen en compte sobretot aquell alumnat que no disposa en el seu entorn familiar ni d'un espai físic ni del suport de l'adult per poder realitzar les tasques escolars.
 
Els tallers es realitzen als CEIPS Joan Miró, Jacint Verdaguer i El Congost.
 
 
Tallers familiars per a la cohesió social
 
El taller per a les famílies per a la cohesió social és una acció positiva que vol facilitar la interrelació dels pares i mares de l'escola, sobretot entre famílies d'origen estranger i la rsta de famílies del centre, apropant-los a la cultura catalana i en especial a la llengua catalan, llengua d'ensenyament dels seus fills i filles. Aquesta iniciativa, des d'una perspectiva lúdica, pretén un enriquiment d'experiències interculturals. La seva finalitat és la cohesió social.
 
L'activitat consisteix en un taller lúdic on, a partir d'interessos comuns, s'afavoreixi la comunicació entre els assistens amb l'objectiu  de fomentar la relació entre els pares i mares del centre, compartir i empatitzar experiències, fer ús de la llengua catalana i apropar-nos al nostre entorn i conèixer els serveis que hi podem trobar.
 
 
El taller es desenvolupa dins l' horari escolar per tal d'afavorir la presència dels assistents. Els tallers s'adrecen a les famílies dels alumnes dels centres educatius CEIP El Congost, CEIP Joan Miró, CEIP Jacint Verdaguer, CEIP Quatre Vents, IES Bellulla i EBM Sant Jordi de Canovelles.
 
 
Taller d'iniciació al català
 
Donat que l'ensenyament és en català i que molt sovint les famílis nouvingudes no dominen el nostre idioma, aquest taller té com a finalitat iniciar al català famílies nouvingudes dins el marc escolar per tal de facilitar la comprensió i expressió de missatges breus escrits i orals, que facilitin la seva comunicació i integració a la vida escolar.
 
La participació en el taller és voluntària i es realitza en horari escolar per tal d'afavorir la presència dels pares i mares. Aquest tallers està dirigit a tots els centres educatius de Canovelles.