Presentació de la novena edició de la Beca Maria Gaja

Publicat el 25 d’abril de 2007 a les 08:01
El Consell Escolar Municipal i l'Ajuntament de Granollers convoquen la Beca Maria Gaja amb l'objectiu d'incentivar i promoure el desenvolupament de projectes educatius. En concret, projectes innovadors que promoguin valors cívics i democràtics emmarcats en el coneixement i el respecte per l'entorn. Per optar a aquesta beca, els han de presentar ensenyants o ciutadans i ciutadanes de Granollers que formin part d'una institució o entitat legalment constituïda, en la qual vulguin desenvolupar el seu projecte educatiu.
Els interessants en participar en aquesta convocatòria anual han de presentar el guió del seu projecte entre el 18 i el 22 de juny, a la Secretaria del Consell Escolar Municipal, a l'Àrea d'Educació i Esports de l'Ajuntament de Granollers (c. del Portalet, 4, 4a planta). El millor es premiarà amb 3.600 euros.
L'acte de concessió de la 9a Beca Maria Gaja està previst per al dia 27 de setembre.
 
Algunes dades del conferenciant
Carles Parellada Enrich és membre de l'Equip de Formació Permanent Infantil i Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona, on ha impartit classes de desenvolupament psicomotor, a la Facultat de Ciències de l'Educació. Amb la seva tasca actual, treballa en la coordinació de formació per a territoris i plans de zona assignats des de la Generalitat de Catalunya, a més d'activitats de formació per a diverses zones de l'Estat.
A l'actualitat, continua la seva formació com a terapeuta especialitzat en la modalitat sistèmica de les constel·lacions familiars, a l'Institut Gestalt de Barcelona. De fet, des del moment en què va començar a estudiar magisteri, Carles Parellada es va interessar especialment per treballar amb les famílies des de l'escola. Ja com a docent, ha treballat durant anys per establir una bona comunicació amb les famílies dels seus alumnes.
Aquest mestre considera que "l'escola no té futur si no és capaç d'integrar les famílies" i que, més enllà de tòpics, "mentre no hi hagi una bona integració de tota la comunitat educativa, les perspectives d'èxit de l'educació actual, sotmesa a canvis i pressions, són extremadament minses".
A més, es declara apassionat per la comunicació, l'educació afectiva i el creixement personal, com a "temes de reflexió".