Durant la presentació l’alcalde ha destacat que la finalitat de la nova imatge és trencar amb la imatge tradicional de caire institucional, sense que això signifiqui que l’escut oficial del consistori deixi de tenir vigència. Es vol que hi hagi una aproximació de la institució a la ciutadania, a l’hora que la utilització de les esferes i els colors vius aporten un dinamisme i una gran vitalitat al conjunt gràfic d’acord amb els nous temps i l’època en que ens trobem.
Un altre aspecte destacat, tant per l’alcalde com pel regidors Josep Badia i Ma Teresa Buigues és que la identitat dels cinc pobles de les Franqueses s’incorporen a la nova imatge corporativa de l’Ajuntament en funció de les diferents aplicacions.
Així, s’han dissenyat uns rètols d’entrada als pobles amb el nom de cadascun dels cinc pobles del municipi, Bellavista, Corró d’Avall, Corró d’Amunt, Llerona i Marata. La implantació de la nova imatge corporativa ha començat a aplicar-se també a la papereria o a projectes que es troben en marxa com ara el nou autobús urbà municipal o el Projecte Educatiu de les Franqueses.
Inno Maza, de l’estudi Tlgrama, ha fet menció de la versatilitat de la nova imatge, que té moltes aplicacions i que es pot anar transformant i adaptant als projectes que es realitzin. Igualment, ha destacat que la utilització de símbols i de colors directes fan que arribi de manera més fàcil a la ciutadania i que la pugui retenir.