Catalunya ja ha administrat la vacuna de Pfizer contra la Covid-19 a un total de 802 persones des de diumenge. Aquest dilluns no es va posar cap vacuna, i aquest dimarts quasi tampoc se'n posarà cap a causa del retard en la distribució, ja que les 65.000 dosis setmanals previstes per dilluns han aterrat finalment a l'aeroport del Prat a primera hora del matí d'aquest dimarts.
En total han arribat més de 350.000 dosis de la vacuna de Pfizer a cinc aeroports estatals. L'arribada estava prevista abans però la companyia farmacèutica va anunciar el retard d'un dia per un problema logístic, fet que ha obligat a ajornar fins dimecres la vacunació massiva a Catalunya.
Amb tot, la Generalitat confia vacunar en 15 dies el màxim nombre de residències de Catalunya i espera que el retard logístic no afecti els plans de vacunació.
D'ara fins el març, la prioritat serà residències i personal sanitari. I a partir de març, la gent gran. El calendari de Salut estableix que a l'estiu comenci a vacunar-se la població general.
Fins avui i per regions, ja s'han vacunat 79 persones a l'Alt Pirineu i 65 a Lleida. A la ciutat de Barcelona, només 59, mentre que a la regió metropolitana nord han estat 161, i a la metropolitana sud, 84. A la Catalunya Central, 86, i a Girona, 76. Al Camp de Tarragona, 111, i a Terres de l'Ebre, un total de 81.
[despiece]Vacunació per regions
Alt Pirineu i Aran: 79 persones
Lleida: 65 persones
Regió metropolitana nord: 161 persones
Barcelona ciutat:59 persones
Catalunya central: 86 persones
Girona: 76 persones
Camp de Tarragona: 111 persones
Terres de l'Ebre: 81 persones
[/despiece]
[plantillacoronavirus]