Ingredients per a 2 persones:
500 grams de calamarsets
250 grams de tomàquet madurs
2 cebes morades grans
1 fulla de llorer
½ branqueta de canyella
1 got de vi blanc sec
1 cullerada sopera de concentrat de tomàquet
Oli d’oliva
Pebre blanc recent mòlt
Sal
Preparació:
Ratllem el tomàquet sense les llavors i tallem la ceba en juliana. Reservem tot.
Netegem els calamarsets, els tallem en rodelles i els posem a coure en una cassola de fang amb una mica d’oli, deixant-los daurar a foc lent.
Quan agafin color, afegirem primer la ceba i la fulla de llorer, i ho ofegarem tot sense deixar de remenar.
Quant la ceba sigui transparent, afegim el tomàquet ratllat i la cullerada del concentrat i deixem que s’evapori tota l’aigua del tomàquet i es concentri. Arribats a aquest punt, incorporem el got de vi blanc, deixant que s’evapori tot l’esperit. Rectificarem de sal i pebre blanc i ho deixem coure, sempre a foc molt lent, durant aproximadament 1/2 hora amb la cassola tapada.
Cal remenar de tant en tant perquè no s’enganxi, i quan els calamarsets ja siguin cuits podem servir-los ja o bé deixar reposar per concentrar els gustos.
Aquesta mena de plats milloren quan es mengen d’un dia per l’altre.

- Calamarsets amb ceba i tomàquet -
- Manel Baxerias
ARA A PORTADA
-
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat: «És important estudiar però també descansar» Bernat Castanyer Colomer
-
-
-
La CUP Vallgorguina denuncia «poca transparència» del govern municipal en el darrer ple Bernat Castanyer Colomer
-
Un nadó d'un mes, ferit greu amb cremades al cap per l'impacte d'un petard a Palau-Solità i Plegamans Redacció
Publicat el 06 de novembre de 2022 a les 19:54
Actualitzat el 06 de novembre de 2022 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat El Vallès Oriental, la segona comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers
-
Societat La millor coca de Sant Joan 2025 de llardons es fa a Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen