Renfe assegura que les obres de reforma Mollet-Sant Fost no afectaran el servei

El president de l'empresa, Isaías Táboas, ha visitat els treballs

  • Visita a les obres de Mollet-Sant Fost -
Publicat el 02 de juliol de 2022 a les 13:25
Actualitzat el 02 de juliol de 2022 a les 13:40
L'alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, el president de Renfe, Isaías Táboas, i la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, han visitat aquest divendres les obres de millora d'accessibilitat de l'estació de Mollet–Sant Fost. Els treballs van començar a principis del mes de maig, es preveu que s'allarguin 16 mesos i suposen una inversió de més de 4 milions d'euros.

L'actuació inclou la renovació i modernització de l'edifici i la millora dels espais i l'entorn de l'estació, així com la construcció d'un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes; l'ampliació de les andanes fins a 200 metres, el que possibilitarà l'accés al tren des de l'andana; la substitució de la il·luminació existent a les andanes; la urbanització dels accessos i la instal·lació de noves marquesines que cobreixin l'accés als ascensors i les escales.

L'alcaldessa Dionisio ha assegurat que a mitjans de l'any vinent la ciutat tindrà "l'estació moderna i totalment accessible que Mollet sempre ha reclamat", però també ha demanat disculpes als veïns de la zona "per les molèsties que puguin causar aquestes obres. Hem posat molt èmfasi per minimitzar-les al màxim".

Dionisio, a més, ha recordat que "seguim treballant amb el Ministeri perquè l'actual pas inferior de l'estació s'acabi convertint en un pas de ciutat accessible. Creiem que aquesta actuació és imprescindible per seguir fent de Mollet una ciutat moderna, amable i accessible". 

Táboas, per la seva banda, ha destacat la satisfacció pel projecte "després de tots els entrebancs que hem hagut de passar quan l'empresa adjudicatària en un inici renunciés a fer l'obra, i comprovar com aviat es faran realitat un seguit de millores, tant des del punt de vista estètic, com funcional i de servei als usuaris, que comportaran que aquesta instal·lació estigui a l'alçada del que es mereix una ciutat com Mollet". 

Táboas també ha assegurat que "en cap cas, durant el temps que duri l'actuació, els usuaris es veuran afectats, ja que es mantindrà la freqüència de pas habitual dels trens en els dos sentits".  

Les obres van anar precedides, fa uns mesos, de l'adequació, prolongació i repavimentació de l'andana principal per millorar l'accés als trens.

Cada dia, més de 10.000 viatgers utilitzen aquesta estació.