
Sanitat ajorna la vacuna contra la diftèria dels sis anys. Foto: Arxiu ND
Des de fa unes setmanes, molts dels pares que volen administrar la vacuna als fills de sis anys es troben que el pediatre no els la pot posar perquè no n'hi ha suficients de disponibles. Els responsables no s'atreveixen a fer pronòstics de quant de temps es trigarà a poder-ne tornar a fabricar i, per tant, a reprendre de nou el calendari de vacunacions.
Des del ministeri recorden que els nens de sis anys ja han estat vacunats contra la diftèria als 2, 4, 6 i 18 mesos i, per tant, ja estan immunitzats. De fet, la vacuna als sis anys serveix per mantenir l'efecte a llarg termini. De tota manera, si la situació s'allargués sospesarien la possibilitat d'administrar la vacuna contra la diftèria sense el preparat que actua contra la tos ferina.
Rajoy agraeix al primer ministre rus el medicament
Mentrestant, a l'hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona, l'olotí de sis anys segueix estable dins la gravetat a la unitat de cures intensives. El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ja ha enviat un telegrama al primer ministre rus, Dimitri Medvédev, donant-li les gràcies per la celeritat amb la què han enviat el tractament contra la diftèria. Rajoy agreix la "ràpida i eficaç ajuda prestada per les autoritats russes, i molt especialment pel seu ambaixador a Madrid i el Consulat General a Barcelona".