Sant Miquel del Fai reobre finalment aquest cap de setmana

L'aforament, complet

  • Sant MIquel del Fai, a punt de reobrir. -
Publicat el 21 d’abril de 2023 a les 22:28
Actualitzat el 21 d’abril de 2023 a les 22:36
El recinte de Sant Miquel del Fai reobre aquest cap de setmana de Sant Jordi, 22 i 23 d'abril, després de no poder obrir el cap de setmana passat, tal com estava previst, a causa de l'elevat risc d'incendi forestal de la zona, però amb les reserves d'entrada esgotades, tant per a vehicles com per persones.

La Diputació de Barcelona, propietària de l'espai, destaca que l'obertura del recinte "ve determinada pel Pla d'emergència de l'espai elaborat a partir de les seves característiques singulars dins l'espai natural dels cingles de Bertí, i especialment, per les ses particulars condicions orogràfiques". En aquest sentit, precisa que "el Pla condiciona l'obertura al públic a situacions meteorològiques, especialment per temporals de pluja o vent, o per trobar-se en nivells 2 o 3 del Pla Alfa d'alt risc d'incendi forestal que determina Protecció Civil pels municipis de Bigues i Riells del Fai, a la comarca del Vallès Oriental, i Sant Quirze Safaja, al Moianès".

Segons ha informat la Diputació, l'aforament per aquest cap de setmana està complet. I és que aquesta és una de les novetats: totes les persones que vulguin accedir al recinte de Sant Miquel del Fai cal que tinguin una reserva d'entrada.

Recorregut de la visita

La visita a Sant Miquel del Fai comença al pont del riu Rossinyol i pas de la Foradada i travessa la portalada fortificada per veure per fora la casa Prioral, permet entrar a l'església troglodítica de Sant Miquel, conjunt monumental declarat Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN).

L'església de Sant Miquel està situada davant el salt del Rossinyol, que només porta aigua en època de pluges importants, i la bassa que forma al peu de la casa Prioral. En la balma situada al costat de l'església hi ha una exposició i un audiovisual per conèixer la història del lloc.

El recorregut segueix per la plaça del Repòs, on hi ha una escultura de l'escriptor Josep Pla, fins arribar al salt del Tenes. En aquest punt, el camí passa per l'interior d'una balma que travessa el salt d'aigua, en èpoques abundoses, es pot contemplar un salt d'aigua espectacular. El recorregut acaba uns metres més enllà, on hi havia l'antiga porta d'accés al priorat.

La següent fase d'obrs contempla el sanejament de la cinglera a partir del salt del Tenen, pel que el recorregut de la visita arribarà fins a l'ermita romànica de Sant Martí i la cova de les Tosques. Tots els punts tenen un panell informatiu amb un codi QR que permet ampliar la informació.