
L'escola bressol municipal La Font del Rieral, a Santa Eulàlia de Ronçana, no obrirà les seves portes el curs vinent. Així ho ha anunciat aquest dimarts l'equip de govern del municipi, que destaca que "l'escàs nombre de preinscripcions" permet agrupar tots els alumnes en un sol centre; i l'escollit és la llar d’infants l'Alzina, perquè "està situada en una via contínua d'equipaments escolars i culturals". Segons l'Ajuntament, fins ara 36 infants del municipi de 0 a 3 anys s'han preinscrit per al curs vinent. Sumant-hi els nens que actualment ja estan escolaritzats als dos centres municipals del poble, el total d'alumnes previstos per acollir a les escoles el curs vinent ascendeix a uns cent. Les escoles bressol de Santa Eulàlia ofereixen 94 places escolars per centre, per tant, segons sentència l'equip de govern, "no hi ha suficients sol·licituds per a tenir els dos centres en funcionament".
L'escola bressol La Font del Rieral va començar a funcionar l'any 2009. Inspirada en la natura, el 2010 va rebre el premi ENDESA a la construcció no residencial més sostenible. Ara, l'Ajuntament, molt endeutat, la tanca per la manca de preinscripcions i per "optimitzar els recursos". Pel que fa al personal docent que hi treballa (8 educadores, 2 cuineres i una encarregada de la neteja), l'equip de govern explica que "encara s'ha de veure quines persones faran falta a l'escola Alzina i es negociarà en cada cas l'amortització dels llocs de treball que no siguin necessaris. Si es recuperés el servei l'any vinent, es donaria dret preferent a aquestes persones". És a dir, que hi haurà acomiadaments.
El consistori de Santa Eulàlia preveu que, un cop confirmades les matrícules, a l'Alzina "s'hi podran escolaritzar tots els infants del poble que ho vulguin". De moment, es deixarà sense activitat escolar pel curs vinent l'Escola Bressol de la Font del Rieral, "esperant que pels propers cursos hi hagi més sol·licituds de matrícula i s'hi pugui tornar a tenir activitat", conclou l'equip de govern. "Assistim a un nou episodi de voler esborrar la feina feta en els darrers vuit anys. Van començar amb el bus urbà, fa uns dies ja ens han anunciat que desapareixerà el servei de recollida porta a porta i ara tanquen l'escola bressol La Font del Rieral", denuncien des d'Independents-Esquerra.