Els principals objectius de l'exposició "Educació, Municipis i República" són els de recuperar la memòria històrica i donar a conèixer i posar a l'abast de tothom un període amb una de les reformes de caràcter social, educatiu i pedagògic més avançades de la nostra història i de l'Europa de l'època.
També pretén retrobar la figura de l'educador i la seva significació social a l'època. En aquest període contemplem una aposta important per l'escola pública, donat que l'estat assumeix la responsabilitat en l'educació. El tractament de l'escola al llarg d'aquest període comporta un nou ensenyament secularitzat, coeducatiu, modern, descentralitzat,... L'estat i les forces socials vinculades a l'obrerisme i el republicanisme, desenvoluparan un paper fonamental per a què es produeixin tots aquests canvis.
La mostra se centra en proporcionar una visió panoràmica de les iniciatives educatives més agosarades i innovadores corresponents al període de la II República (1931-1939), i al mateix temps, eixamplar el període per mostrar els antecedents, tant des de l'àmbit privat o públic (Escola Moderna, Escola del Bosc de Montjuïc,...).
També pretén retrobar la figura de l'educador i la seva significació social a l'època. En aquest període contemplem una aposta important per l'escola pública, donat que l'estat assumeix la responsabilitat en l'educació. El tractament de l'escola al llarg d'aquest període comporta un nou ensenyament secularitzat, coeducatiu, modern, descentralitzat,... L'estat i les forces socials vinculades a l'obrerisme i el republicanisme, desenvoluparan un paper fonamental per a què es produeixin tots aquests canvis.
La mostra se centra en proporcionar una visió panoràmica de les iniciatives educatives més agosarades i innovadores corresponents al període de la II República (1931-1939), i al mateix temps, eixamplar el període per mostrar els antecedents, tant des de l'àmbit privat o públic (Escola Moderna, Escola del Bosc de Montjuïc,...).