Satisfacció per l'acord de desdoblar la línia R-3

Publicat el 01 de desembre de 2005 a les 13:06
El Consell Comarcal i els ajuntaments de la comarca estan satisfets de què el Ministeri de Foment estigui decidit a desdoblar totalment la via del tren de la línia R-3 des de Montcada fins a Vic. Aixi els ho han fet saber representants del Ministeri de Foment aquest dimecres a representants locals del Vallès Oriental, Vallès Occidental i Osona, en una reunió per per tractar sobre la
proposta de millora de la línia R-3 de rodalies. El contacte entre Foment, ajuntaments i Generalitat serà continuat durant tot el procés, segons es van comprometre ahir els representants ministerials en la reunió amb representants locals mantinguda a Madrid.

Concretament, la representació del món local ha estat encapçalada pel president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Joan Castaño, que ha anat a Madrid acompanyat pels alcaldes de Granollers, Mollet del Vallès, Parets del Vallès, La Llagosta, Canovelles, La Garriga, Montmeló, Santa Perpétua de Mogoda, el primer tinent d¹alcalde de Montcada i Reixac, així com l¹alcalde de Centelles i vicepresident del Consell Comarcal d¹Osona, que
han estat rebuts pel director general de Ferrocarrils del Ministeri de
Foment, Luis de Santiago Pérez i el sotsdirector, Eduardo Molina.

Els representants locals han sortit molt satisfets de la trobada, després que el Ministeri de Foment s¹ha compromés a tenir un contacte directe i continuat amb els ajuntaments i la Generalitat de Catalunya en tot el procés d¹estudis i execució d¹obres del desdoblament de la línia.
Des del Consell Comarcal es valora molt positivament el fet que el Ministeri hagi encarregat l¹estudi de desdoblament total de la línia des de Montcada fins a Vic, fent cas, així, a una reivindicació del món local que des de fa temps reclamava millores substancials a la línia.

Per a les comarques, millorar la competitivitat d¹aquesta línia passa per assolir un servei de qualitat amb paràmetres pel que fa a capacitat, regularitat i temps de viatge i accessibilitat coherent amb la seva funció de transport metropolità.

Per això, es va rebutjar la proposta presentada pels anteriors responsables del Ministeri, on es proposava duplicar només alguns trams. Des dels diferents territoris s¹ha reclamat sempre el desdoblament total, cosa que ha estat possible gràcies a la bona receptivitat dels actuals responsables del Ministeri de Foment i el suport decidit del Govern de la Generalitat envers les peticions del món local, ha dit el president del Consell Comarcal, Joan
Castaño.

El Ministeri de Foment va adjudicar recentment la redacció de l¹estudi d¹alternatives per a la duplicació de la línia R-3, que té un termini de realització de 18 mesos. Els responsables ministerials han explicat als representants locals que aquest estudi haurà de tenir present la permeabilitat i la possibilitat d¹alguna nova estació, encara que la prioritat serà el desdoblament total.

L¹estudi es farà des de Montcada fins a Vic, encara que l¹execució es farà en dues fases, una primera fins a La Garriga i una segona fins a Vic. D¹altra banda, l¹execució de les obres, tal com ha explicat el Ministeri, portarà implícita la supressió dels passos a nivell de Montcada i Reixac, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Montmeló, Granollers, les Franqueses del Vallès, la Garriga, Figaró-Montmany i Tagamanent.