Primer s'havia de fer aquest estiu, però es va ajornar fins a la tardor. Avui ja és oficial que el segon tall de la circulació a l'R3, entre Parets del Vallès i la Garriga, s'haurà de fer l'any vinent. Les feines per desdoblar de la línia de Vic segueixen en marxa al Vallès Oriental, però el gruix de l'obra requereix d'una aturada total dels combois. De fet, ja es va haver de fer un primer tall de la circulació durant cinc mesos, entre l'octubre de l'any passat i el mes de febrer d'aquest any. Ja en aquell moment la reobertura va comportar retards pels viatgers.
Un dels principals motius pels quals s'ajornarà aquest segon tall de l'R3 està en les obres que Adif està fent al túnel de Roda de Berà, a Tarragona. La raó és que aquest tall comporta molts mals de cap, tant als usuaris com al mateix administrador de la infraestructura. És per això que s'ha decidit ajornar el tall a l'R3, que igual que a Tarragona, obligarà a facilitar mesures alternatives de transport als viatgers.
Durant el primer tall de l'R3, els usuaris ja van haver de suportar els inconvenients del transport alternatiu per carretera. Aquest segon tall té prevista una durada, almenys inicialment, de sis mesos. Tot plegat per desdoblar les vies en el tram que va de Parets del Vallès fins a la Garriga. Mentrestant, ja es treballa per poder fer el mateix en els trams que van de Montcada a Mollet; de la Garriga a Centelles; i de Centelles a Vic.