El que suposa un trajecte de poc més de 30 minuts entre el Figaró i Mollet (quan es fa amb el tren de l’R3) s’ha multiplicat, en alguns casos, per tres. Ara, per les obres de desdoblament, els passatgers han de parar i agafar un autobús que els deixa a la següent estació que segueix operativa (Centelles, si es va cap a Vic; o Mollet, si es va cap a Barcelona). Si no tenen sort, un cop arriben a l’estació encara hauran d'esperar el seu tren. Això pot convertir el temps d’espera en una hora i mitja, en total.
“Tot va malament, tot és un caos”
Les llargues esperes són el principal problema pels usuaris. El mateix portaveu de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), Daniel Pi, considera que “s’han d’ampliar els horaris dels autobusos directes”. I és que els autobusos que van parant a tots els pobles “tenen un temps de recorregut massa llarg”. Un cop arribes a l’estació, explica, “si encara no surt el tren t’has d’esperar més del compte”.
El carrer Joanot Martorell, de Granollers, s'ha convertit en un anar i venir d'autobusos Foto: Patri Vélez
Un altre testimoni d’aquest migdia a Granollers ha tingut més sort. La Joana volia anar de Santa Coloma de Gramenet a Granollers. A Mollet del Vallès ha hagut de baixar del tren i agafar l'autobús. “Tot i que no sabia que em trobaria amb les obres ens han guiat bé”, explica.
Finalment, des de la PTP es proposa una altra alternativa als busos que s’han habilitat. “A la Garriga, en comptes d’anar fins a Mollet, podrien anar fins a l’R2 a les Franqueses”, explica Daniel Pi. Una major freqüència de trens d’aquesta línia evitaria, creu, les llargues esperes als passatgers de l’R3.
Caldrà veure si els pròxims dies segueix la situació s'ajusta i es garanteix el bon funcionament del servei alternatiu d'unes obres que han de durar mesos a la línia de Rodalies.