En el cas de Parets, l’avantprojecte recull dues propostes de nova infraestructura viària i tres en l’àmbit ferroviari, algunes de les quals presenten variacions respecte del darrer Pla d’Infraestructures del Transport Metropolità de l’abril de 2006, amb la incorporació d’algunes propostes plantejades per l’Ajuntament de Parets.
Pel que fa a infraestructures viàries, l’avantprojecte del Pla inclou les següents propostes:
-Autovia del Tenes
Segons el document, l’Autovia del Tenes està concebuda com una variant de la C-17 i que es convertiria en una via primària i que permetrà que la C-17 sigui una via de caràcter secundari amb majors connexions amb la trama econòmica i industrial. Per tal d’assolir aquest canvi, es recullen dos possibles traçats per a la nova autovia.
Alternativa A: Via primària que discorre paral·lela al riu Tenes, pel marge esquerre.
L’Ajuntament de Parets es manifesta contrari a aquesta proposta de traçat per l’impacte mediambiental i paisatgístic que comportaria.
Alternativa B: Via que ressegueix el nus de l’autopista A-7 en direcció al Circuit de Catalunya fins arribar a l’actual C-17 a l’alçada del Coll de la Manya, al municipi de Granollers.
Aquesta proposta va ser plantejada per l’Ajuntament de Parets en debats territorials previs a la redacció de l’avantprojecte i ha quedat recollida al nou document.
-Via Interpolar
La Via Interpolar plantejada a l’avantprojecte del Pla territorial metropolità de Barcelona planteja una via secundària que travessaria pel bell mig de Parets, fent pas per Gallecs, fins a connectar amb la carretera comarcal C-155.
El consistori de Parets manté la seva ferma oposició a la construcció d’aquesta via per dos motius de llarga reivindicació. D’una banda, perquè aquesta via parteix el municipi en dues parts i de l’altra, perquè té afectació sobre el territori de l’Espai Natural de Gallecs. D’altra banda, el Pla General d’Ordenació Urbanística Municipal de Parets ja té una previsió de vies secundàries de connexió urbana i suburbana que són alternativa a la Via Interpolar, una infraestructura que històricament disposa d’una reserva de sòl però que sempre ha estat desestimada pel consistori.
Pel que fa a infraestructures ferroviàries, les propostes de l’avantprojecte són les següents:
-Desdoblament línia R-3 de Rodalies RENFE
Desdoblament de la línia de rodalies R-3 (Barcelona-Puigcerdà) en el seu traçat i ampliació de vies, que repercutirà en l’increment de freqüència de pas de trens.
-Implantació de la Línia Ferroviària Orbital
El traçat de la Línia Orbital Ferroviària unirà Vilanova i la Geltrú i Mataró. Aquesta aposta en matèria de transport ferroviari té com a finalitat comunicar Vallès Oriental i Vallès Occidental alhora que permetrà la connectivitat amb Bellaterra i Mataró. Es planteja que la nova línia passi per l’estació de RENFE de Parets (línia rodalies R3 Barcelona-Puigcerdà), disposarà d’un baixador al Circuit de Catalunya (Montmeló) i enllaçarà amb l’estació de França de Granollers. Després de la sortida de Parets del Vallès, el traçat discorrerà paral·lel a l’autopista A-7 fins arribar a Granollers.
Totes dues propostes, el desdoblament de la R-3 i la implantació de la Línia Ferroviària Orbital compten amb el vist i plau del consistori de Parets.
-Implantació d’un sistema ferroviari de tren lleuger
En referència a la proposta d’implantar un nou sistema ferroviari de tren lleuger (línies de metro del Vallès) que connecti Sabadell i Granollers, l’Ajuntament de Parets, davant d’una proposta de traçat que no afectés Gallecs es posicionaria a favor d’aquesta nova infraestructura que potencia el transport públic i que suposa un complement d’altres iniciatives per a la connectivitat del Vallès Occidental i Oriental.
Si aquesta nova proposta de connectivitat ferroviària es fonamenta també en la previsió d’un nou pol de creixement urbanístic a la Vall del Tenes, el consistori de Parets expressa la innecessarietat de crear nous pols de creixement a la zona, tot i que sí considera necessària la reestructuració d’aquests sectors residencials, configurats per les diferents urbanitzacions de l’entorn.