Aquesta matinada el comitè d'empresa de Robert Bosch a Lliçà d'Amunt ha arribat a un principi d'acord amb la direcció de l'empresa sobre el tancament de la fàbrica. Segons el document, que ara haurà de validar l'assemblea de treballadors, la companyia tancarà la planta el 30 de juny del 2022. Amb tot, s'estableix el 31 de desembre del mateix any com a data de referència per desplegar la resta de punts preacordats. Per exemple, s'ha pactat un increment salarial del 2,5% per sobre del sou teòric del 2020 amb retroactivitat a 1 de gener del 2021, i aquest sou serà la base per calcular les indemnitzacions. Alhora, l'entesa preveu afavorir un procés de reindustrialització i recol·locacions de part de la plantilla dins el grup.
[noticia]33864[/noticia]
Al preacord, segons ha informat CCOO, es planteja un procés de reindustrialització amb la gestió dels actius en favor de l’empresa que es quedi les instal·lacions, amb el compromís de Bosch de no lucrar-se amb la venda. Pel que fa a les recol·locacions, es prioritzaran els treballadors de Lliçà dins el mateix grup però també es preveuen casos de formació i reorientació laboral durant nou mesos, ampliables a tres mesos més.
Pel que fa al calendari, hi haurà un primer bloc d'acomiadaments l'agost d'aquest 2021, amb 45 voluntaris que rebran 10.000 euros addicionals d'indemnització. Més endavant, el desembre del 2021, hi haurà un segon bloc amb les mateixes condicions que els primers acomiadats. Mentrestant, l'empresa es compromet a no fer acomiadaments forçosos fins la data del tancament, el 30 de juny de 2022.
En relació a les indemnitzacions, el preacord preveu que els menors de 50 anys tindran dret a 50 dies per any treballat sense cap topall, amb un lineal de 1.600 euros, també sense topall. En el cas dels treballadors d'entre 50 i 54 anys, es preveu la mateixa indemnització a més de l'import del conveni especial amb la Seguretat Social fins els 63 anys.
Finalment, els empleats de 55 anys o més rebran una renda del 71% del salari brut de referència fins els 63 anys, amb regularització de l’1% anual i conveni especial amb la Seguretat Social fins els 63 anys.
Treballadors i direcció de Bosch a Lliçà arriben a un preacord per tancar la fàbrica a finals de juny del 2022
Es preveu afavorir un procés de reindustrialització i recol·locacions de part de la plantilla dins el grup
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 21 d’abril de 2021 a les 18:03
Actualitzat el 21 d’abril de 2021 a les 18:08
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència