VIè Premi Caldes de Montbui de Caldes Solidària

ARA A PORTADA

Publicat el 09 de juliol de 2007 a les 18:00
L'alcalde ha aprofitat l'acte per expressar el seu agraïment a Caldes Solidària i la voluntat del consistori de continuar donant suport a les accions de cooperació internacional en les que hi participa. A les guanyadores els ha expressat la seva admiració per, tot i ser molt joves, haver fet ja  "la seva primera aportació personal a favor de la pau".
 
En aquesta edició, les premiades han estat: Amaranta Fontcuberta en la categoria de pacifisme pel treball titulat "Medicina tropical: identificació i caracterització de bacteris que provoquen diarrea"; Clara Rubio en la categoria de solidaritat pel treball titulat "Dret a ser nen"; i Alba Tudela en la categoria d'ecologisme pel treball titulat "Estudi d'un incendi: Sant Llorenç Savall 2003".
 
Com cada any, l'entitat calderina, amb la col·laboració de l'Ajuntament, ha convocat aquest certamen en el qual es proposa als estudiants de segon batxillerat que dediquin els seus treballs de recerca a les categories de pacifisme, solidaritat i ecologisme.
 
Per a cada una de les categories hi ha un únic premi de 100€ en metàl·lic i una beca de fins 300€ per al pagament parcial d'un camp de treball relacionat amb pacifisme, solidaritat o ecologisme d'àmbit nacional o internacional.
 
L'acte ha servit també per fer la convocatòria del VIIè Premi Caldes de Montbui per a treballs de recerca a batxillerat sobre pacifisme, solidaritat o ecologisme. El concurs és obert a estudiants de segon de batxillerat que visquin o estudiïn a Caldes de Montbui en el moment de presentar el seu treball. El termini per a presentar els treballs de recerca és l'1 d'abril, per la qual cosa els participants poden elaborar la seva proposta al llarg del curs.
 
 
Antecedents
Caldes Solidària va convocar els primers Premis Caldes de Montbui l'any 2000. Des de llavors fins ara, cada curs ha esta convocada una edició d'aquesta iniciativa pensada per incentivar la mobilització solidària dels més joves. 
 
Aquesta és una més de les activitats que Caldes Solidària i l'Ajuntament promouen a favor de la cultura de la pau entesa com quelcom més que la simple absència de conflictes armats. Ambdues entitats treballen coordinades per ampliar la definició de pau fins que aquesta sigui entesa com la garantia d'uns mínims de benestar i la possibilitat de viure en un entorn saludable i sostenible per a les generacions futures.
 
La convocatòria d'aquests premis ha propiciat que joves estudiants de batxillerat profunditzin sobre diferents temes dedicats a la millora social i natural de diferents punt geogràfics.
 
La temàtica dels treballs presentats durant aquests anys ha estat diversa en l'objecte d'estudi i en l'àmbit geogràfic. El concurs ha rebut estudis de caire local, com els residus a Caldes o l'estudi d'un tram de riera, i estudis en altres punts del planeta, com el dedicat  a la dona a l'Amèrica Llatina o a les joves senegaleses. Altres han optat pel tractament de temes més genèrics, com l'educació, la cultura de la pau, l'arquitectura ecològica, etc. I tots ells han volgut contribuir al procés de fer del món un espai d'igualtats vitals.
 
 

Guanyadors d'altres edicions
 
Convocatòria
Modalitat de premi
Premiat/da
Premi
Caducitat
2001-2002
ECOLOGISME
(ex aequo)
Marc Guede
150 €
31/12/2006
Laia Galí
150 €
PACIFISME
Desert   
 
SOLIDARITAT
Desert
 
 
2002-2003
ECOLOGIA
(accésit)
J.Antoni Cuscó
250 €
31/12/2007
PACIFISME
Desert
 
SOLIDARITAT
(ex aequo)
Alba Artigas
250 €
Fortià Carbonell
250 €
 
2003-2004
ECOLOGIA
Verònica Jiménez
500 €
31/12/2008
PACIFISME
Oriol Banús
500 €
SOLIDARITAT
Desert
 
 
2004-2005
ECOLOGIA
Alba Ferrer
450 €
31/12/2009
PACIFISME
Jemima Campistrons
450 €
SOLIDARITAT
Sara Segura
450 €
 
2005-2007
ECOLOGISME
Desert
 
31/12/2010
PACIFISME
Maria Torres
300 €
SOLIDARITAT
Maria Prieto
300 €