
El president palestí, Mahmud Abbas, a hissat aquest dimarts de manera simbòlica la bandera palestina a la seu de la Unesco a París per celebrar la seva admissió el passat mes d'octubre com a membre de ple dret de l'agència cultural i educativa de l'ONU. Uns 50 convidats diplomàtics han anat a la cerimònia, en la qual ha sonat l'himne nacional palestí. El president de l'Autoritat Nacional Palestina (ANP) ha dit que espera que la decisió de la Unesco sigui el principi del reconeixement internacional de Palestina.
"És emocionant veure la nostra bandera hissada i onejant en aquesta preciosa ciutat de París entre les dels altres Estats. És bastant prometedor de cara a que Palestina es converteixi en membre d'altres institucions internacionals", ha declarat Abbas. "Esperem tenir un Estat independent en el futur que convisqui amb Israel", ha afegit.
La votació en el si de la Unesco va suposar una victòria diplomàtica per a Abbas, que davant de la falta de negociacions de pau amb l'estat jueu ha optat per demanar el reconeixement d'un estat palestí a les Nacions Unides, una decisió a la qual s'oposen tant Israel com els Estats Units, que té dret a veto en el consell de seguretat de les Nacions Unides.
Israel i el seu principal aliat insisteixen que un sol tractat de pau pot desembocar en un estat palestí reconegut universalment, però els palestins diuen que han estat pacients durant 20 anys de negociacions sense fruits.