El Comandament Central de les Forces Armades dels Estats Units d'Amèrica (CENTCOM) ha anunciat que el passat 7 de juliol va matar "un líder" d'Estat Islàmic en un bombardeig que van realitzar a l'est de Síria. Segons han afirmat, el terrorista abatut ha estat identificat com a Usama al Muhajir, que dirigia les accions d'Estat Islàmic en aquest punt pròxim a l'Iraq. El CENTCOM també afirma que en el bombardeig "no ha mort cap civil".
El general Michael Erik Kurilla, comandant del CENTCOM, ha apuntat que la mort d'Al Muhajir "interromprà i degradarà la capacitat d'Estat Islàmic per planificar i fer accions a la regió", mentre que els Estats Units d'Amèrica, amb els seus socis a Síria i l'Iraq continuen treballant per "aconseguir la derrota definitiva del grup".
Segons la nota, el bombardeig que va matar d'Al Muhajir es va fer amb drons MQ-9, unes naus no tripulades que aquell mateix dia havien "estat assetjats per avions russos", que els havien llançat bengales i havien volat "perillosament a prop" d'ells, sempre segons la informació nord-americana.
Tot i que l'organització gihadista havia estat derrotada a Síria el 2019, Estat Islàmic encara manté cèl·lules an actiu a diversos punts del país.
Els EUA maten «un líder» d'Estat Islàmic en un bombardeig a Síria
L'atac es va fer amb drons MQ-9, unes naus no tripulades que aquell mateix dia havien estat assetjats "per avions russos"
ARA A PORTADA
-
El decret de renovables, primera víctima de les desconfiances pel finançament Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
-
-
Els inspectors d'Hisenda es revolten contra el nou finançament: «És la desaparició de l'Estat» Lluís Girona Boffi
-
El PSC tornaria a guanyar les eleccions i es veuria poc afectat per la corrupció de Madrid Ona Sindreu Cladera
Publicat el 09 de juliol de 2023 a les 17:15
Et pot interessar
-
Internacional Es crema l'escenari principal del festival Tomorrowland a dos dies de començar
-
Internacional Macron recorre a les retallades socials per assumir el rearmament
-
Internacional Trump amenaça Rússia amb aranzels del 100% si Putin no accepta un acord amb Ucraïna en 50 dies
-
Internacional Una comissió del Congrés dels EUA assenyala un dels responsables claus de l'intent d'assassinat de Trump
-
Internacional Von der Leyen aposta pel diàleg amb Trump, però alerta que la UE està «preparada per a qualsevol escenari»
-
Internacional «A Israel pot haver divisió sobre Netanyahu, però no sobre Gaza: volen arrasar-la»