La policia brasilera deté un dels caps del narcotràfic

Les forces de seguretat ho ha fet en el setge de les faveles més perilloses de Rio de Janeiro

Publicat el 27 de novembre de 2010 a les 19:59
La policia de Rio de Jaineiro ha exigit aquest dissabte la rendició de centenars de narcotraficants atrinxerats a les faveles Complexo de Alemao i ha advertit que no retrocedirà en el seu intent de recuperar el control de la ciutat, segons informa l'agència France Presse. Les faveles més perilloses de la ciutat estan completament rodejades per militars armats i la policia assegura que està en condicions superiors per combatre el narcotràfic, després d'una setmana d'enfrontaments que ha deixat 35 morts. De moment, l'exèrcit del Brasil ja ha detingut un dels caps del narcotràfic de Rio de Jaineiro, Ricardo Riveiro, àlies 'Faustao', segons informa l'agència Ansa Llatina.

Els militars que integren el contingent que està rodejant el Complexo de Alemao, format per 12 faveles, han disparat i després han detingut Ricardo Riveiro i Tacio Fernando Faustinho, conegut pel nom de 'Branquinho', un dels membres més destacats de l'organització delictiva, tal com concreta Ansa.

"Un automòbil ha intentat atravessar el nostre bloqueig i hem disparat els dos delingüents, que han estat entregats a la policia", ha declarat el coronel Enio Zanan, portaveu de l'exèrcit.

Des d'aquest divendres, uns 800 militars i policies envolten les faveles del Complexo do Alemao i Vila Cruzeiro i aquest cap de setmana s'ha iniciat una intervenció policial contra els grups de delinqüents i narcotraficants que hi viuen.

La policia ha llançat un ultimàtum aquest dissabte als delinqüents perquè es rendeixin i s'entreguin voluntàriament. Així ho ha manifestat aquest dissabte el cap de policia Mario Sergio Duarte en una roda de premsa.