La Unió Europea ha amenaçat Elon Musk amb prohibir Twitter si decideix no moderar els continguts d'odi i la desinformació a la xarxa social. El comissari europeu de polítiques digitals, Thierry Breton, ha mantingut aquest dimecres una videoconferència amb el magnat per informar-lo que no fer-ho, seria incomplir amb la nova llei de Serveis Digitals, tal com ha avançat el Financial Times.
La llei en qüestió, aprovada el mes passat, estableix que les grans plataformes d'internet han de seguir una política activa de contenció de missatges, per controlar de prop els comptes que incitin a l'odi i lluitar contra la desinformació. A més del veto als països de la Unió, Twitter també s'enfronta a una multa milionària.
Davant l'allau de peticions de Breton i altres alts càrrecs europeus, Musk ha promès, segons el Financial Times, que complirà amb una llei que considera "molt sensata". No és el mateix que va dir quan tot just acabava de comprar la plataforma. "A Europa, l'ocell volarà segons les nostres normes", va afirmar aleshores en una piulada.
[plantillavirals]
La Unió Europea amenaça de prohibir Twitter si Musk no modera els continguts d'odi
El comissari de polítiques digitals manté una videotrucada amb el magnat per advertir-lo que ha de complir amb la legislació comunitària

Ara a portada
Publicat el 30 de novembre de 2022 a les 20:16
Et pot interessar
-
Internacional Una processó porta el fèretre del papa Francesc a la basílica de Sant Pere
-
Internacional El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere del Vaticà
-
Internacional Per què es diu conclave? L'origen etimològic de l'esdeveniment clau al Vaticà
-
Internacional El funeral del papa Francesc serà dissabte al matí a la plaça de Sant Pere