El primer ministre de Grècia, Alexis Tsipras, presentarà aquesta nit la seva dimissió al president del país, Prokopis Pavlopoulos, condició per convocar eleccions anticipades. Fonts governamentals que s'han reunit amb Tsipras apunten que se celebraran el 20 de setembre.
La decisió del líder de Syriza arriba després que un terç del seu partit li hagi girat l'esquena votant en contra del tercer rescat aprovat a finals de la setmana passada. De fet, el primer ministre hel·lè, sense majoria parlamentària, ha hagut de comptar amb els vots de l'oposició per tirar endavant els acords amb l'Eurogrup.
La convocatòria d'eleccions anticipades també permetria a Tsipras guanyar temps de cara al congrés extraordinari de Syriza previst pel setembre que, en principi, havia de servir per resoldre les divisions internes. Tot i que, després de la decisió, també podria suposar la ruptura de facto de la formació.
Tsipras convocarà eleccions anticipades a Grècia pel 20 de setembre
El primer ministre hel·lè ha perdut la majoria parlamentària per les dissidències al seu partit
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 20 d’agost de 2015 a les 15:36
Et pot interessar
-
Internacional La crisi política a França es cronifica: Macron nomenarà nou primer ministre
-
Internacional Brussel·les expedienta Espanya per multar les aerolínies que cobren l'equipatge de mà
-
Internacional Israel intercepta una segona flotilla que intentava arribar a Gaza
-
Internacional John Clark, Michel H. Devoret i John M. Martinis, Premis Nobel de Física 2025 pels avenços en mecànica quàntica
-
Internacional Pilar Castillejo i els últims catalans de la Flotilla ja són a casa: «Israel ens ha maltractat»
-
Internacional El Vaticà beneeix les mobilitzacions per Palestina: «És una carnisseria en marxa»