La Generalitat ha prorrogat les mesures especials en matèria de salut pública per a la contenció de la Covid-19 a causa de l'increment en el nombre de contagis. Entre aquestes, s'hi inclou la limitació dels desplaçaments als estrictament necessaris i la prohibició de les reunions de més de deu persones, tant en l'àmbit públic com en l'àmbit privat.
La Generalitat ha destacat aquesta limitació com "especialment rellevant", ja que és en aquests àmbits on s'està produint un important percentatge dels contagis a conseqüència de la relaxació dels controls. Aquestes limitacions s'han estès al conjunt de Catalunya per intentar controlar la corba de contagis i evitar que prendre mesures més limitadores de drets, com un confinament.
La limitació de les trobades amb més de deu persones no inclou les activitats laborals, els mitjans de transport públic, les activitats de culte o els actes religiosos, com els casaments, els serveis religiosos, les celebracions i cerimònies fúnebres. També queden excloses les activitats culturals, d'arts escèniques i musicals o els cinemes i exposicions.
La resolució també contempla la pròrroga de la prohibició de consumir begudes alcohòliques a la via pública i la resta d'espais oberts al públic. A més, com fins ara, els ajuntaments continuaran determinant la celebració de fires i festes majors, sens perjudici del compliment de totes les mesures de seguretat establertes.
Els consistoris catalans, així com l'Administració de la Generalitat de Catalunya realitzaran les tasques de vigilància, control i inspecció de les mesures establertes. L'incompliment d'aquestes serà objecte del règim sancionador.
Aquestes mesures persegueixen el "distanciament social, el confinament domiciliari i la limitació dels contactes i activitats grupals" i són plenament "proporcionades, idònies, necessàries i justificades" per garantir el control dels contagis.
La Generalitat ha destacat la limitació de les reunions grupals com una de les mesures "més idònies" per controlar la pandèmia. "No establir-la amb caràcter general generaria el risc que aquesta perdés la seva efectivitat, ja que la fragmentació de la mesura pel territori permetria obviar-la amb desplaçaments territorials a àmbits en què aquesta no estigués vigent", ha advertit en el text de la resolució.
Aquesta mesura també vol donar resposta a l'increment de contagis entre persones asimptomàtiques. Aquest dimecres, el director de l'Agència de Salut Pública de Catalunya va emetre un nou informe en el qual acreditava la situació actual de risc de contagi, la situació de control de la pandèmia, la suficiència de les mesures i justificava el manteniment de les condicions que van motivar l'adopció de mesures especials en matèria de salut pública per a la contenció del virus per un nou període de quinze dies.
[noticiadiari]2/207589[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/204899[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
La Generalitat prorroga la restricció de fer reunions de més de deu persones
Societat
Es manté la recomanació de no fer desplaçaments si no és estrictament necessaris durant quinze dies més per contenir el coronavirus
- Gent amb mascareta al metro de Barcelona. -
- Adrià Costa
- Gent al centre de Barcelona, gaudint de la «nova normalitat», mentre els contagis tornen a augmentar. -
- Adrià Costa
- -
- Albert Alemany
- -
- Albert Alemany
- -
- Albert Alemany
- UCI de l'Hospital MútuaTerrassa. -
- Albert Alemany
- -
- Albert Alemany
- Un sanitari atenent un pacient a l'UCI -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat El segon decret d’habitatge obligarà els propietaris a indemnitzar els llogaters si no els renoven el contracte Neus Climent / Agències
-
Societat La lletra petita del decret d’habitatge: el límit del 70% a les compres dels fons voltor Neus Climent / Agències
-
-
Política Rufián contradiu Junqueras i no garanteix el suport d'ERC als decrets d'habitatge Oriol March
-
Societat Un centenar de persones acampen a plaça Catalunya per reclamar el dret a l’habitatge Pau Espí Solé
Publicat el
12 de setembre de 2020 a
les 12:26
Et pot interessar
-
Societat
Els joves encara parlen més català que castellà en els esports extraescolars
-
Societat
Una de cada dues persones nascudes a l'estranger que viuen a Catalunya hi ha arribat des de l'any 2020
-
Societat
Tanca un restaurant de Barcelona que va guanyar «Joc de cartes» per l'augment del preu del lloguer
-
Societat
Vuit de cada deu persones sensellar de Barcelona ha patit alguna agressió
-
Societat
«Ell no es volia casar»: el jutge constata la relació «tensa» entre Juanpere i la seva parella
-
Societat
Presó provisional per al cap antidroga de la Guàrdia Civil de Segòvia per narcotràfic
