[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CqSDWoAhvLU[/youtube]
La idea principal respecte al seu funcionament és ben senzilla: li diem on volem anar i polsem un botó. El cotxe fa la resta. A diferència dels anteriors models de Prius i Lexus híbrids amb els quals Google havia estat provant els seus sistemes, amb aquest primer prototip propi només necessitem dir-li a Google Maps on volem anar.
A dins, hi trobem un parell de seients, una zona de càrrega al davant, un botó de parada d'emergència i una pantalla que ens va indicant la ruta seguida. Poca cosa més. De fet, en aquesta primera versió, el prototip és qualsevol cosa menys atractiu, però Google no té previst, de moment, construir un esportiu espectacular.

El que sí que és espectacular és la tecnologia que utilitza: el cotxe disposa de sensors que analitzen centenars d'objectes simultanis dins un rang de 360 graus i a una distància de 180 metres. El software de Google s'encarrega de la resta L'objectiu, tan simple con ambiciós: que es condueixi sol.
Google ha incidit especialment en la seguretat: "Sabem que en algun moment el cotxe patirà algun xoc, així que l'hem dissenyat perquè sigui suau", comenta Ron Medford, director de seguretat del projecte. De fet, la part frontal és completament deformable i està recoberta d'escuma absorbent. S'ha duplicat el sistema de frens i de direcció, per si algun deixés de funcionar.
Es tracta d'un vehicle elèctric. La seva velocitat màxima està limitada a 40 km/h. Aquest estiu es deixarà veure per California, on es provaran les primeres unitats. Això sí, amb control manual del cotxe. Pel que pogués passar.
