L’AVUI creix un 10%

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura fixa en 156.000 els lectors d’‘El Punt’ i en 47.000 els del suplement ‘El 9 Esportiu’ a l’onada del desembre del 2009

Publicat el 30 de gener de 2010 a les 16:23
La difusió de l’AVUI ha crescut un 10,5 per cent en el període de càlcul comprès entre el gener i el desembre del 2009, segons les dades de la sisena onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, que van ser fetes públiques ahir.

El Baròmetre situa en 113.000 els lectors diaris de l’AVUI el desembre del 2008 i en 125.000 el desembre passat, basant-se en els resultats de les prop de 30.000 entrevistes personals amb què s’elabora aquest estudi de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc).

En aquesta sisena onada, el diari El Punt assoleix 156.000 lectors. El creixement d’aquest rotatiu en l’últim any és del 14,6 per cent, atesos els 136.000 lectors que havia registrat segons el Baròmetre el desembre del 2008.
Al seu torn el suplement diari El 9 Esportiu protagonitza una pujada del 43,7 per cent en la seva difusió en passar dels 33.000 lectors del desembre del 2008 als 47.000 del desembre del 2009.

En l’àmbit general del Baròmetre, es constata un creixement d’audiència en tots els mitjans de comunicació, tot i que els referits a les noves tecnologies són els que protagonitzen pujades espectaculars: el consum d’internet creix en un 21,8 per cent i el de mitjans digitals, com ara les versions digitals dels diaris i portals dedicats a la informació, en un 53,7 per cent.

En l’àmbit televisiu, el Baròmetre situa TV3 com el canal més vist amb una quota de pantalla del 19 per cent i amb una audiència acumulada –durant l’any 2009– de 2.601.000 teleespectadors. Al seu darrere hi ha Tele-5 amb un 15,4 per cent.

Al seu torn, Catalunya Ràdio és l’emissora més escoltada del 2009, amb una mitjana de 498.000 oients amb relació a l’audiència acumulada. La segona posició l’ocupa RAC 1, amb 420.000 oients, i la tercera, la Cadena SER, amb 402.000 oients.