Christian Avilés va viure la jornada electoral com a president de mesa. Des de la seva posició privilegiada, va poder veure com funcionava la maquinària electoral. El resultat el va horroritzar. En un missatge al Facebook, just després de tancar les urnes, es va queixar de les vulnerabilitats del sistema. "Si hagués volgut, hauria pogut canviar els resultats "assegura Avilés, ja que els vots, un cop comptats, són llençats i l'únic que arriba als jutjats és l'acta amb els resultats. Aquesta falta de vots físics vol dir, segons ell, que no hi ha cap filtre si en un poble petit "s'ajunten el tres de la taula i omplen" el que els hi interessa.
Una altra queixa d'Avilés és que el recompte es fa manualment, ho compara amb les eleccions del delegat de classe, només que "amb mil creuetes", mètode que considera poc seriós i altament manipulable. Especialment en el cas del Senat espanyol a on la gent pot marcar una, dues o tres candidats i, per tant, "el nombre de vots no concorda amb el de votants".
Avilés també veu poc fiable el vot per correu, perquè ningú el vigila i és fàcil canviar els sobres. El president de mesa, desencantat, finalitza amb un "Suposo que ara entendreu perquè guanya un partit corrupte i perquè no volen que el vot sigui electrònic". Mètode, que assegura, seria més fiable.
La carta viral d'un president de mesa que demostra com es poden manipular els resultats
Cultura i mitjans
Christian Avilés es queixa que és molt fàcil corrompre un sistema que descriu com "extremadament vulnerable"
ARA A PORTADA
-
Societat Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal Redacció
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
-
Societat Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat Redacció
Publicat el
28 de juny de 2016 a
les 18:30
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans
Marc Parrot, Au Rora i Àster protagonitzen la nova edició del cicle Viu la Veu a Viladecavalls
-
Cultura i mitjans
Atrapats en un crèdit a Terrassa
-
Cultura i mitjans
Diada històrica de Minyons, que tornen a ser colla de deu pisos
-
Cultura i mitjans
Terrassa acull una nova edició del concert solidari d'Oberts al Món amb el Cor Carlit Gospel
-
Cultura i mitjans
El 18è Festival TNT oferirà una vintena de propostes que conviden a la "resistència optimista"
-
Cultura i mitjans
La nova cançó de Miki Núñez de l'estiu: «Avui»
