Marta Romero, Guim Camps i una revista de 'parkour', becats

Publicat el 02 de gener de 2013 a les 17:11

Un jove realitzant parkour

L’Ajuntament de Terrassa, a través del Servei de Joventut, ha atorgat els ajuts de la segona convocatòria de suport a la creació artística jove BaumannLab. L’objectiu d’aquest programa de beques és impulsar el desenvolupament de projectes d'arts visuals i processos de creació i producció cultural així com facilitar-ne la seva difusió. 
 
En la categoria dedicada a projectes d'arts visuals o pensament contemporani, l'Ajuntament ofereix ajuts econòmics i/o cessió d’espai en residència a les dependències del BaumannLab per un temps d’entre un mes i un any, depenent del projecte i la disponibilitat. En aquí han estat becats els següents projectes:
 
- Beca per a menors de 20 anys: edició d’una revista sobre parkour a càrrec d’un grup de joves de la ciutat. El parkour és un nou fenomen urbà que consisteix a fer recorreguts ( parcours , en francès) per la ciutat salvant obstacles de diversa dificultat només amb el cos, com ara escales, tanques, rases, etc. A Terrassa aquesta disciplina compta cada vegada amb més practicants. La beca està dotada amb 700 €.
 
- Beca per a majors de 20 anys: "Mola", de Guim Camps. Es tracta d’un projecte que consisteix a escenificar el pes simbòlic que té la muntanya de Sant Llorenç del Munt (La Mola) pels vallesans, organitzant-hi activitats i una exposició col·lectiva de representacions de la muntanya. La beca està dotada amb 1.500 €.
 
- Cessió de tallers + beca: "RetrAts", de Marta Romero. Diferents creadors de disciplines diverses faran un exercici d'estil sobre la representació i l'estètica dels sentits. El BaumannLab acollirà el bloc de dansa. A més de la cessió de l’espai, el projecte rebrà una beca de 350 €.
 
Dos projectes més han quedat en espera segons la disponibilitat dels tallers:
- "8 maneres d'afrontar el buit", de Marc Ayala: a través de 8 mitjans (fotografia, vídeo, pintura…) l'autor vol explorar-se a sí mateix.
- "Presència", de Damià Arnau: creació d'unes peces amb formes irregulars. Es vol reflexar que allò important no és el que són sinó el que queda marcat en el seu interior.
 
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google