
Aquest diumenge, a les 6 de la tarda, el Teatre Principal serà l'escenari de la coneguda sarsuela Cancó d'amor i de guerra, a càrrec de la Companyia Lírica de Ciutat Comtal. La presentació d'aquest muntatge a Terrassa s'emmarca en els actes inaugurals d'aquest espai emblemàtic, que es va reobrir ara fa just unes setmanes, després de ser reformat totalment.
Cancó d'amor i de guerra, original de Lluís Capdevila i Víctor Mora i amb música de Rafael Martínez Valls, se situa a la població de la Catalunya Nord de Vallespir, a l'any 1793, en plena Revolució Francesa. Tot i que l'obra que es podrà veure diumengeés molt fidel al llibret escrit l'any 1926 per Capdevila i Mora, la companyia hi ha introduït dues novetats: la primera, la presència de l'Esbart Egarenc, que hi interpretarà un ball. La segona, una sèrie d'imatges datades dels anys vint -l'època en què es va crear- que fan referència a diferents situacions viscudes durant la Revolució Francesa.
Durant la presentació de l'obra, el director, Enric Rovira, va reivindicar la qualitat i la plena vigència de la sarsuela, “a la qual se li ha posat una etiqueta de 'carca' molt poc merescuda” . En aquest sentit, va agrair l'aposta de la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Terrassa “de portar en aquest magnífic espai que és el Teatre Principal una de les sarsueles més conegudes que s'han fet a Catalunya”.
Rovira es va referir a la utilització de la sarsuela -o teatre líric català- per part de molts autors per tal de denunciar les injustícies socials que es cometien en la seva època, “ i Cançó d'amor i de guerra, que en realitat inicialment portava per nom Els soldats de l'Ideal en una clara al·lusió al republicanisme, n'és un exemple clar, i en la qual es tracten qüestions tan actuals com la llibertat, avançar en els drets socials, i l'igualtat d'oportunitats entre els homes i les dones”. El director de l'obra va remarcar, a més, que aquestes conviccions ideològiques van portar als autors del llibret a l'exil·li durant la dictadura i al músic Rafael Martínez, “que es va poder quedar a Catalunya, a un dur procés de depuració”.
Cancó d'amor i de guerra, original de Lluís Capdevila i Víctor Mora i amb música de Rafael Martínez Valls, se situa a la població de la Catalunya Nord de Vallespir, a l'any 1793, en plena Revolució Francesa. Tot i que l'obra que es podrà veure diumengeés molt fidel al llibret escrit l'any 1926 per Capdevila i Mora, la companyia hi ha introduït dues novetats: la primera, la presència de l'Esbart Egarenc, que hi interpretarà un ball. La segona, una sèrie d'imatges datades dels anys vint -l'època en què es va crear- que fan referència a diferents situacions viscudes durant la Revolució Francesa.
Durant la presentació de l'obra, el director, Enric Rovira, va reivindicar la qualitat i la plena vigència de la sarsuela, “a la qual se li ha posat una etiqueta de 'carca' molt poc merescuda” . En aquest sentit, va agrair l'aposta de la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Terrassa “de portar en aquest magnífic espai que és el Teatre Principal una de les sarsueles més conegudes que s'han fet a Catalunya”.
Rovira es va referir a la utilització de la sarsuela -o teatre líric català- per part de molts autors per tal de denunciar les injustícies socials que es cometien en la seva època, “ i Cançó d'amor i de guerra, que en realitat inicialment portava per nom Els soldats de l'Ideal en una clara al·lusió al republicanisme, n'és un exemple clar, i en la qual es tracten qüestions tan actuals com la llibertat, avançar en els drets socials, i l'igualtat d'oportunitats entre els homes i les dones”. El director de l'obra va remarcar, a més, que aquestes conviccions ideològiques van portar als autors del llibret a l'exil·li durant la dictadura i al músic Rafael Martínez, “que es va poder quedar a Catalunya, a un dur procés de depuració”.