L'actriu i directora terrassenca Emma Arquillué i Pablo Macho Otero han presentat aquest dimarts la seva nova obra Prosopopeya, una peça multidisciplinar en vers que barreja diferents formes teatrals per abordar el misteri de la identitat. La trama posa el focus en un dramaturg que s'està buscant a si mateix i que, per fer-ho, recorre al lloc on cobren vida els seus personatges: a dalt d'un escenari. És en aquets punt on el protagonista entra en contacte amb una figura desconeguda de la mitologia grega que al·legoritza l'origen del teatre.
Macho Otero és també l'autor del text i, a la vegada, qui es posa a la pell del protagonista de la proposta: un dramaturg en plena crisi existencial. Si en el seu darrer projecte 'A Fuego' es preguntava sobre el desig de passar a la posteritat, ara ho fa sobre un tema encara més complex: el jo.
Així, a força d'escriure sobre paraules pels altres, el protagonista ja no sap qui és i per tornar a trobar-se decideix fer-ho en un escenari. Allà descobreix una figura desconeguda de la mitologia grega: Prósopo, un personatge capaç d'interpretar qualsevol menys a si mateix. La idea, segons ha explicat el protagonista, sorgeix d'un episodi personal del mateix autor, que va llegir un text on es deia que la neurociència havia arribat a un punt en què afirmava que el jo només era una ficció social que es crea per poder conviure uns amb altres.
Juntament amb Macho Otero, a l'escenari participen dos intèrprets més, Arnau Comas i Santiago Aguilera. El primer representant el manipulador de màscares – que ha construït ell mateix - i el segon tocant música en directe. La Yaiza Ares ha estat l'encarregada de l'escenografia.
Una de les característiques més diferencials de l'espectacle és que fa servir el vers, un recurs que segons ha explicat Macho Otero permet "elevar el teatre". Per Arquillué és també una manera de "trobar la paraula adequada per cada moment", ja que el text planteja una mètrica "molt clara i conseqüent". La codirectora tenia clar que volien continuar explorant per aquí, però a la vegada ha subratllat que s'ha plantejat el projecte des de "zero" per poder veure exactament què necessitava.
L'espectacle -de la companyia La Bella Otero- es podrà veure al Teatre Lliure del 16 de gener al 9 de febrer.