
Una trentena d'empresaris han participat a la jornada "360º Model de Negoci", organitzada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. La sessió, que s'ha dut a terme al SC Trade Center, de Sant Cugat del Vallès, l’ha conduïda Josep Prats, director gerent de l'entitat.
L'objectiu ha estat donar a conèixer als empresaris assistents una metodologia i eines per innovar i millorar el model de negoci, per tal que les empreses puguin prendre decisions de la manera més objectiva possible, ser més competitives i puguin assegurar, així, el seu creixement i supervivència.
La jornada, que ha tingut un caràcter dinàmic i participatiu, s'ha adreçat exclusivament a propietaris d'empreses, gerents i a directors generals o d'àrea vinculats amb l'estratègia de l’empresa i amb la inquietud de fer-la més competitiva a través de la transformació i dinamització del model de negoci.
Identificar els factors potencials del negoci
La sessió s'ha centrat en fomentar l'anàlisi en profunditat sobre el propi model de negoci de les empreses, per poder-ne detectar noves possibilitats i transformar-lo. En aquest sentit, Josep Prats ha exposat les eines que l'empresari pot utilitzar per potenciar aspectes tant importants per al negoci com són les relacions amb els clients, la redefinició del seu valor diferencial, el reforç dels recursos i les activitats més importants que duu a terme, i el control de la seva gestió econòmica.
El contingut, principalment basat en les possibilitats que ofereix el model Canvas, ha traslladat als empresaris les eines que tenen a l'abast per innovar en el seu negoci.
En la segona part de la sessió, els participants han analitzat els seus propis negocis i alhora han posat en pràctica els coneixements adquirits durant la presentació. Així s'ha fomentat un intercanvi actiu d'experiències, que ha servit també per impulsar el networking entre els empresaris.
El model Canvas
Ideat per Alexander Osterwalder, aquest model permet caracteritzar models de negoci i visualitzar-ne noves possibilitats. A partir d'un anàlisi basat en la diferenciació del producte, el valor aportat o les relacions que s'estableixen amb el clients.
"Canvas" significa, literalment, "llenç" i es refereix al fet que el mètode permet disposar d'una visió global del model de negoci de cada empresa, fet que afavoreix la presa de decisions per part dels directius i alhora permet estudiar la competència.