Confiança en les rebaixes per tal de salvar la temporada

La campanya, que ha començat amb grans descomptes, podria compensar unes festes de Nadal fluixes. Es preveu que la facturació augmenti entre un 2 i un 6% respecte a l’any passat

Publicat el 11 de gener de 2011 a les 00:03
Divendres passat es va donar el tret de sortida a unes rebaixes precedides per una campanya de Nadal fluixa. “Ha sigut més o menys com l’any passat, però l’import mitjà del tiquet ha baixat”, diu la gerent de Comerç Terrassa Centre, Marta Gutés. Tot i que apel·la a la prudència a l’hora de fer previsions, confia en què les rebaixes arrodoneixin la temporada. “Des de fa dos anys hem d’anar campanya per campanya; la recuperació és lenta, però confiem en què tot vagi bé”.

En la mateixa línia d’optimisme moderat s’ha pronunciat el president de la Confederació Catalana de Comerç, Miquel Àngel Fraile. El comerciant assegura que les vendes han estat per sota de les previsions durant la campanya de Nadal, sobretot, en el sector de la moda, i confia en què això es traduirà en un increment de les vendes durant les rebaixes, que es podria concretar en un augment de la facturació d’entre el 2 i el 6% a les botigues catalanes. Segons la confederació, les rebaixes suposaran entre un 20 i un 25% de la facturació anual dels establiments.

Seguir els consells

Enguany les rebaixes han començat fortes i des del primer dia hi ha descomptes del 40, del 50 i, fins i tot, del 70%. Comerciants i experts coincideixen en què les dues primeres setmanes són, amb diferència, les més fortes. Però malgrat les presses per aconseguir els millors productes, és important recordar els consells de l’Agència Catalana de Consum a l’hora de gastar-nos els aproximadament 100 euros que es calcula que es gastarà cada català. L’agència recomana fer una llista dels productes que es necessiten, comprovar que apareguin tant el preu rebaixat com el no rebaixat, o examinar el producte per assegurar que tingui la mateixa qualitat i garantia que en el preu no rebaixat.