La ministra espanyola d'Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, ha anunciat aquest dijous que els majors de 30 anys tindran la possibilitat de capitalitzar el 100% de la prestació d'atur si es fan autònoms. Fins ara només ho podien fer els homes menors de 30 anys i les dones menors de 35, mentre que la resta podien capitalitzar fins al 60% de la prestació. Báñez ha fet l'anunci en el marc del IV Congrés de la Unió de Professionals i Treballadors Autònomes (UPTA). L'objectiu, segons ha apuntat, és incentivar la creació d'ocupació i de pimes. Segons fonts del Ministeri de Treball la mesura es posarà en marxa en breu, malgrat que encara no està clar si serà a través d'un decret o per una modificació de llei.
La mesura ha rebut el suport de la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA), que veu satisfeta una de les seves reivindicacions històriques. El seu president, Sebastián Reyna, ha afirmat que se'n poden beneficiar fins a 200.000 persones durant el pròxim exercici.
Segons el Ministeri d'Ocupació, per aquesta via es podrà ampliar el contingent de 152.000 persones que l'any passat ja van capitalitzar el seu atur per fer-se autònoms i que, en part, són la clau de la millora de les dades d'ocupació.
El secretari d'Estat de Seguretat Social, Tomás Burgos, ha afirmat que el seu executiu activarà aquesta possibilitat tan bon punt pugui. No ha aclarit, encara, si es farà mitjançant la modificació d'algun projecte de Llei en marxa o un decret.
Els majors de 30 anys podran capitalitzar tot l'atur si es fan autònoms
Societat
Fins ara només podien accedir al 60% de la prestació
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’abril de 2014 a
les 08:29
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
