
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha organitzat el primer panell d'experiències empresarials de l'edició 2011-2012 del Programa Nord de Direcció General. El cicle l'ha inaugurat Josep Gamundi, director general de Relieves Egara, empresa familiar que té la seva seu a Terrassa.
Josep Gamundi ha transmès a la desena de participants d'aquest Programa Nord de formació per a directius de la Cambra la seva experiència empresarial a l'empresa Relieves Egara, oferint el seu punt de vista professional en relació a la direcció general. Gamundi ha explicat que va accedir a la direcció general de la seva empresa el 2008 i ha donat a conèixer com ha gestionat el repte de dirigir l'activitat de l'empresa en un entorn de crisi i en un sector bastant tradicional com és de les arts gràfiques.
Ha dit que en el seu moment va decidir aplicar unes tècniques d'optimització de la producció pròpies del sector de l'automòbil. El directiu ha detallat que l'any 2008 va començar a aplicar conceptes com el lean management, TQM o les 5S, que aleshores encara no s'aplicaven de forma general en aquest sector.
A més, el representant de Relieves Egara ha comentat també que ha basat la seva gestió en especialitzar la tasca de l'empresa en determinats sectors, una decisió que, segons ha explicat, ha comportat l'aplicació de solucions innovadores que han ajudat a la bona marxa del negoci.
La comunicació, un actiu clau
Gamundi ha posat èmfasi en la importància que, segons ell, té el procés de comunicació amb els principals públics de l'empresa. El directiu ha assegurat que la direcció general ha de saber traslladar molt bé el seu projecte als socis de l'empresa perquè apostin pel projecte, però també amb els clients, treballadors, proveïdors i les entitats bancàries.
El director general de Relieves Egara ha explicat també que és important que l'empresa tingui valors com l'orientació al client, la flexibilitat i el compromís. Segons ell, el directiu ha de tenir una visió general de la situació de l'empresa, conèixer molt bé quins són els costos i orientar el seu funcionament al client.