El ple de dimecres votarà un pressupost municipal de 225 milions d’euros per a l’exercici 2023 que estarà marcat per la contenció econòmica. Els comptes municipals augmenten en 10 milions respecte a 2022 per què els ingressos també milloren, i se situen en 9.3000.000 euros. La previsió de despesa per a l’any vinent, però, és de 17.100.000 euros, una xifra 7.800.000 euros superior a l’entrada de diners a l’administració municipal.
[noticia]81566[/noticia]
Avui el primer tinent d’alcalde Isaac Albert (ERC) i responsable de la Hisenda municipal, i la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares (Tot per Terrassa), han presentat les línies mestres de la proposta de pressupost, amb un missatge des dels dos patits que conformen el govern municipal. “Som un Ajuntament solvent, amb unes ràtios d’endeutament ajustades i som capaços de gestionar la nostra despesa”.
De fet, la ciutadania no veurà incrementada la seva factura fiscal. El pressupost estarà marcat per la congelació fiscal- impostos i taxes no pujaran el 2023 a Terrassa– i per unes inversions a les quals es destinaran 22 milions d’euros.
Entre els grans projectes previstos hi ha el Parc de la República, la construcció del Casal del Roc Blanc, la pista de Can Jofresa, la millora de l’edifici d’Eco Equip i l’adequació dels mercats municipals. Els comptes municipals també destinaran més d’1’3 milions d’euros -832.000 procedents de subvenció- a la transformació digital i la modernització de l’administració municipal i 12,7 milions a la implantació de la zona de baixes emissions, en aquest cas amb una subvenció de 8,9 milions.
Un pressupost municipal de 225 milions marcat per la contenció
L’any vinent els ingressos creixen, però les despeses es disparen i superen en 7,8 milions l’entrada de diners a l'Ajuntament
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de novembre de 2022 a les 13:17
Actualitzat el 28 de novembre de 2022 a les 13:27
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament millorarà l'accessibilitat de cinc encreuaments de Terrassa
-
Societat On refrescar-se a Terrassa? El parc urbà que travessa la ciutat com un riu verd
-
Societat L'Ajuntament netejarà i desbrossarà un tram urbà del torrent Mitger aquesta la tardor
-
Societat Terrassa tindrà tres noves àrees de joc infantil inclusives
-
Societat S'obren els centres cívics Montserrat Roig, Maria Aurèlia Capmany i Avel·lí Estrenjer com a refugis climàtics
-
Societat Comencen les obres de restauració ambiental al torrent de la Grípia, a l'Anella Verda de Terrassa