Unnim ha creat dos nous plans de pensions, que amplien el catàleg de productes d’aquesta modalitat d’estalvi de cara a la jubilació, que en conjunt sumen un saldo superior a 600 milions d’euros. Concretament, en dades de tancament d’octubre, Unnim Banc, a través de la companyia d’assegurances Unnim Vida, gestiona uns recursos de 610 milions d’euros en plans de pensions (PPI) i plans de previsió assegurats (PPA), amb un total de 86.201 partícips.
Els dos nous plans comercialitzats es caracteritzen per la seva rendibilitat coneguda i
garantida durant tot el període de vigència. Es tracta del pla Unnim Tranquil·litat 17 PP, a un termini de 4 anys i mig, orientat especialment per a aquelles persones que estan més a prop de la jubilació. La revaloració garantida total és d’un 13,5%, que equival a un 2,75% TAE. L’altre pla de pensions, Unnim Tranquil·litat 20 PP, és d’un termini més llarg (7 anys i 3 mesos) i ofereix una rendibilitat assegurada total del 28,43%, que suposa un 3,50% TAE.
En la nova campanya de plans de pensions, Unnim ha establert unes incentivacions
econòmiques que se situen entre les millors del mercat, a fi d’estimular a captació de
plans i PPA procedents d’altres entitats, i aconseguir noves aportacions extraordinàries. Aquestes bonificacions poden arribar fins al 4% i s’abonen de cop al client, perquè pugui disposar d’aquests diners com a premi per la seva confiança amb l’entitat. Concretament, l’incentiu se situa en un 2% de l’import aportat entre 2.000 i 25.000 euros, i arriba al 4% per a aportacions superiors a aquesta quantitat.
Simulador “Què cobraré” Amb la finalitat de facilitar una millor planificació i previsió dels estalvis, Unnim disposa d’un simulador que permet conèixer la pensió de la Seguretat Social que percebrà el client quan es jubili.
Es tracta d’una eina que calcula automàticament l’import de la pensió mitjançant la introducció d’unes dades bàsiques, com la data d’inici de cotització a la Seguretat Social, grup de cotització que apareix en el full de la nòmina i la retribució anual bruta que percebi a l’actualitat. El sistema també pot calcular la pensió de viduïtat i d’orfenesa.
A partir de les dades facilitades per aquest simulador “Què cobraré”, es pot establir un programa d’estalvi sistemàtic, amb els imports que caldria aportar mensualment a un pla de pensions, pla de previsió assegurat, etc, per compensar la baixada d’ingressos a la jubilació, a causa dels límits que tenen les pensions de l’Estat. D’aquesta manera, es pot planificar de forma personalitzada, amb dades concretes, la millor solució adaptada a les necessitats de cada client. Aquest simulador està a disposició dels clients i de totes les persones en general a qualsevol oficina d’Unnim.
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de desembre de 2012 a les 07:20