El nivell de l'aigua del pou 1 de Vacarisses ha augmentat deu centímetres aquesta setmana, i se situa ara en 2,10 metres. Segurament gràcies a les pluges que han tingut lloc en els darrers dies, el principal pou del municipi ha vist frenada la davallada que l'havia situat en un mínim de dos metres.
Encara que l'augment de l'aigua al pou és pràcticament simbòlic, destaca perquè la dinàmic en els darrers mesos ha estat d'un descens continu. El nivell del pou 1 de Vacarisses ha baixat progressivament en els darrers mesos. L'abril del 2015 el nivell era bo i passava els 24 metres, però després d'un estiu molt sec el setembre de 2015 el nivell s'havia reduït ja als 13 metres. L'any 2016 va començar per sobre dels 9 metres, però al març la situació ja era greu amb un nivell de 5,5 metres.
Davant dels problemes de manca d'aigua, l'Ajuntament de Vacarisses ha pres diverses mesures, com tancar les fonts públiques, penalitzar el consum excessiu d'aigua, buscar un aqüífer a Can Còdol (sense èxit) o convocar una audiència pública per explicar el problema als vilatans. La situació d'escassetat d'aigua continua sent preocupant en un pou que és la font principal d'abastiment d'aigua al municipi. No afecta, però, El Palà, La Creu, Els Caus, El Ventaiol i La Farinera.
El pou de Vacarisses augmenta el nivell de l'aigua en la setmana de pluges
Societat
Ha guanyat deu centímetres i ara té 2,10 metres
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
19 d’agost de 2016 a
les 07:25
Actualitzat el
19 d’agost de 2016 a les
07:27
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
