Aquesta setmana s'ha inaugurat l'oficina de tràmits online de l'Ajuntament de Vacarisses. De moment, permet l'accés electrònic dels ciutadans a tres tràmits, i mica en mica, asseguren que s'aniran oferint noves gestions.
Així doncs, amb DNI electrònic, o un certificat digital de CATcert, i connexió a internet ja es poden fer alguns tràmits de l'Ajuntament sense haver-hi d'anar presencialment. L'oficina de tràmits electrònics obre les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana i, mica en mica, anirà incorporant noves tramitacions.
L'oficina de tràmits online, per ara, permet fer volants de residència, volants de convivència i fer instàncies a través de la xarxa. D'aquí a un temps, ha de permetre a l'usuari fer gestions habituals de l'Ajuntament per internet. D'aquesta manera, i en compliment de la llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, s'ofereix una nova via al ciutadà per fer més àgils i còmodes les gestions municipals.
A més, l'oficina online permet consultar tota la documentació i operacions que hi realitzis, juntament amb la documentació aportada i l'historial del procés de tramitació. Tot això es troba desat a la carpeta ciutadana, que és personalitzada per cada ciutadà.
Els tres tràmits inauguren el servei, que segons el Consistori serà complex té previst incorporar entre les noves gestions poder consultar l'estat de les tramitacions en curs, i accedir a l'arxiu de documents dels processos iniciats en tràmit o finalitzats, per aquesta via; fer el pagament telemàtic de rebuts, i obtenir justificants de pagament; donar-se d'alta al padró d'habitants; domiciliar els tributs de gestió municipal; i comunicar un canvi de domicili.