ICV Terrassa proposa noves formes de fer política

La xerrada del professor de la UAB Quim Brugué vol enriquir el debat de la desena Assemblea Nacional

Publicat el 15 d’abril de 2013 a les 16:46
Foto: Lluïsa Tarrida  

Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) de Terrassa està participant aquestes darreres setmanes de la preparació de la 10ena Assemblea Nacional de l'organització política, que se celebrarà a Viladecans entre el 19 i el 21 d'abril.
 
Per tal de fer una reflexió col·lectiva i enriquir amb el debat local els documents i els eixos que articularan Iniciativa Catalunya Verds, ICV Terrassa ha organitzat tres sessions de debat local al voltant dels tres eixos que dotaran de contingut aquesta assemblea: el debat sobre alternatives al model econòmic i mediambiental, el debat sobre alternatives al catalanisme conservador, i el debat sobre noves formes de fer política.
 
Aquest dimarts a les set de la tarda la sala d'actes de CCOO Terrassa es farà la tercera de les sessions, oberta a la participació i aportacions de la ciutadania en general, al voltant de l'eix de Noves formes de fer política a partir de la xerrada de presentació del llibre "És la política, idiotes" per part del seu autor, en Quim Brugué, professor de Ciència Política a la UAB.
 
La nova política, el dret a decidir i l'economia al servei de les persones centraran la desena assemblea d'ICV. Amb els documents base posats a debat i aprovació de l'Assemblea, ICV vol consolidar les bases per a reinventar la política, començant per una millora en la pròpia organització i per una millora dels mecanismes democràtics. En les claus econòmica i social ICV es defineix com l'alternativa política al neoliberalisme i posa de relleu la importància dels drets socials. En aquesta desena assemblea també es posarà molt èmfasi en el dret a decidir el futur de Catalunya i en la importància del catalanisme popular.
 
Durant la darrera setmana ICV ha desenvolupat la votació de les primàries internes per escollir la presidència de l'organització. L'única candidatura presentada per copresidir ICV a nivell nacional, la formada per en Joan Herrera i Dolors Camats, ha rebut el vot favorable del 96,8% dels militants i simpatitzants que han participat a la consulta.
 
A Terrassa també ha estat molt ampli el suport rebut per Joan Herrera i Dolors Camats amb 53 vots a favor i 3 vots en blanc en l'urna instal·lada a la seu local. Els militants també han pogut votar electrònicament a traves de la intranet habilitada per l'organització ecosocialista.
 
Segons Xavi Martínez, copresident d'ICV a Terrassa, "d'aquesta votació en surt reforçada de manera molt clara una nova manera de dirigir més col·legiada, i amb el suport per part dels militants cap a la nova fórmula de la copresidència", alhora que ha destacat aquest nou model de governança com una mostra més de "radicalitat democràtica i on l'organització ha entès que en el context actual cal lideratges col·lectius". A ICV Terrassa fa uns mesos que en la seva assemblea local es va optar per escollir una copresidència paritària on es consensuen i es treballen millor les idees i per tant, es prenen millor decisions".

17 egarencs a l'Assemblea
 La X Assemblea Nacional d'ICV es celebrarà amb el lema "Junts i juntes podem canviar-ho tot. L'agrupació de Terrassa hi particparà amb una delegació de 17 persones, amb els copresidents, Fabiola Gil i Xavi Martínez, el portaveu del grup municipal d'ICV-EUiA, Manel Pérez, els regidors Eva Herrero i Antoni Salvadó i militants que treballen en diferents àmbits i moviments socials.
 
Per Xavi Martínez, ICV té el gran repte d’'establir el full de ruta per fer de la formació ecosocialista un partit "més obert, que agafi musculatura, que encara estigui més present als conflictes i als moviments socials i que estigui més acompanyat per molta gent. Quan tot està en crisi tenim dos grans reptes: combatre el nihilisme perquè no passi el que ha passat a Itàlia i que la fragmentació de les esquerres no permeti construir l'alternativa i posar bases per fer possible un escenari d'alternativa que combati les polítiques d'austeritat".
 
Per Martínez "l'escenari econòmic i social actual és complicadíssim. Cal lligar les respostes i propostes de tots els terrenys; teixir aliances amb altres forces polítiques i moviments socials, crear espais unitaris de lluita. Hem de sumar totes aquestes veus per tal de repensar-ho tot".