Fernàndez, que s'ha desplaçat a Tarragona amb la portaveu de la CUP al Parlament Anna Gabriel i amb la portaveu de la CUP a l'Ajuntament de Terrassa, Maria Sirvent, ha assegurat que "l'estil de Ballesteros s'està assemblant perillosament al de Bustos -ex-alcalde de Sabadell (PSC), condemnat per tràfic d'influències-". El cupaire ha dit que el batlle es pensa que "és el xèrif i que tots els carrers són seus" però "per sort en aquest país encara queden moltes tribus". Inipro "no és un cas aïllat, és un patró de conducta" del partit socialista, ha sentenciat.
Errors en l'informe de Font
Per altra banda, l'ex-diputat ha destacat que l'informe elaborat pel secretari municipal de l'Ajuntament de Tarragona, Joan Anton Font, conté errors en la interpretació de la llei. Des de la CUP disposen d'un "contrainforme" que desmunta els arguments de l'informe del consistori, en el qual s'afirma que Estrada haurà d'abandonar el seu càrrec com a regidora per "incompatibilitat amb la sentència", la qual dictava que estava condemnada a tres mesos de presó, a pagar una multa conjunta de poc més de 2.000 euros i a la inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu durant el temps de condemna. En aquest sentit, Estrada ha destacat que tant la sentència judicial com l'informe del secretari només estan enfocats cap a una banda i aquesta no és la seva, és la de l'Ajuntament -ja que es va personar en la causa contra els activistres en el cas Bershka-.
Tanmateix, ha posat de manifest que la gestió enfosquida que fa Ballesteros i el seu govern i quan algú, com la CUP o altres formacions polítiques- volen posar una mica de llum, "els entra fòbia, pànic a la fiscalització i a la transparència", ha lamentat. Sobre això, també ha remarcat que "el diàleg està vetat" i ha assegurat que "ara comencen a caure les màscares però en seguiran caient durant els pròxims mesos" i "no és gratuït", és una forma de càstig que interposen els governants a aquells que denuncien o volen denunciar la seva gestió i això "ho estem experimentant els de CUP". Segons la portaveu cupaire, és el que passa a Tarragona, ja que demanen la meva inhabilitació per una sentència injusta".
Sobre el cas Bershka no hi ha novetats. Estrada ha explicat que la situació està en el mateix punt que el 27 de gener, quan van anunciar que presentarien un recurs a la sentència i resten a l'espera que l'acceptin.

Anna Gabriel ha assegurat a Laia Estrada que no està sola Foto: Jonathan Oca
Alerta als corruptes
Anna Gabriel ha començat la seva intervenció alertant als corruptes que "som una manada i cada vegada en som més". La diputada ha dit que les dones "plantem cara als homes vestits amb corbata", els quals "no suporten que l'esquerra independentista els denunciï però encara ho suporten menys si ho fa una dona", com el cas de Tarragona o de Terrassa. En aquest sentit, ha enviat un missatge de tranquil·litat a Estrada i a Sirvent perquè "mai estareu soles" i en canvi ha llançat un dard enverinat a Ballesteros dient que "ell potser sí que es quedarà sol si el cas Inipro avança", ja que no seria la primera vegada que un partit deixa "tirat" un membre quan està involucrat en casos judicials.
A banda, ha exposat que l'alcalde s'hauria de sentir orgullós que a l'ajuntament hi hagi gent que defensi la ciutat i els ciutadans com els partits de l'oposició i en comptes de fer això, "opta per insultar-los i articular i apuntalar aquesta vendetta que tant desitja". Gabriel ha estat taxativa dient que "Tarragona es mereix alguna cosa millor que un alcalde com Ballesteros" i ha animat als polítics a treure's les màscares i només a utilitzar-les per Carnaval.
Terrassa, un altre exemple de "vendetta"
Un altre cas de "vendetta" segons els cupaires és el que està vivint Maria Sirvent, regidora a l'Ajuntament de Terrassa. La cupaire que va demanar la dissolució del grup d'intervenció de la policia municipal i va denunciar abusos policials generalitzats i alhora, també el paper que jugava l'ajuntament personant-se en la causa a favor de la policia. L'anticapitalista ha explicat que després de fer això va topar-se amb una querella criminal interposada per 15 policies contra la seva persona. Això era una mesura per a "silenciar-nos, per a fer-nos tenir por" però amb Sirvent no va funcionar, ja que la situació de "persecució" no li ha fet abaixar els braços ni tampoc renunciar a la lluita.